Toivotaan että edes loppukesäks sais ensisavut koneesta(tai siis putken päästä
VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Hiljaista on ollut, molemmat sarjat saatu irti. Piuhat akulle takakonttiin. Seuraavaksi sitten coolerin sovitusta, samalla pakosarjan istutusta.
Toivotaan että edes loppukesäks sais ensisavut koneesta(tai siis putken päästä
)
Toivotaan että edes loppukesäks sais ensisavut koneesta(tai siis putken päästä
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Mites, kun pitäis tuo kansipahvi vaihtaa tuohon 1700:seen. Niin kansi lähtee koneistukseen, ja mietin että paljon siitä pitäis ottaa tavaraa pois että saa puristukset 9:1. Vaikuttaako millin höyläys mihinkään? vai suoraan joku 1700 kansikin
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
Kannattaiskohan ihan itse mitata ja mittailla ja sitten laskea se tuleva puristussuhde! Vai oliko nyt sitten kumminkin kyse puristus paineista?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Ihan puristussuhteesta kysymys. Olishan se helppo laskea, mutta kun en tiedä miten paljon se millin höyläys vaikuttaa palotilan kokoon. Jos jollain olis tietoa.
Huomenna pääsis asentamaan cooleria, kunhan sahaan tilaa sille
Huomenna pääsis asentamaan cooleria, kunhan sahaan tilaa sille
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
jaketech racinteam
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 1200L Turbo.
parempi ku itte mitot ja lasket puristussuhteen ku siihen vaikutaa moni asia joita ei kaikki tiedä sun moottorista. aika vaikee on heitää neuvoa ku ei oo moottorista mitää tietoa.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 1200L Turbo.
Juu ei luulis olevan mahdoton tehtävä? Sillai sen saa ainakin niinkuin haluaa ja voi syyttää vain itseään kun meni poskelleen! 
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Niinhän se on. Pitänee viedä kansi koneistamolle ja sanoa että höylätköön sen verran että palotilan koko on sopiva 9,0:1 puristuksille. Ei taida paljoa haitata vaikka olis 8,9:1 tai 9,1:1.
Mutuna:
puristussuhde: 8,5:1
poraus: 76mm
Isku: 66mm
kannentiivisteen halkaisija: 83mm 1700 pahvi(mikä lienee 1200 pahvin?)
kannentiivisteen paksuus puristuneena: 1mm
männät dekin tasolla
tasapää männät
palotilan kooksi tulee 34,5ml
ja 9,0:1 puristussuhde vaatisi 32ml palotilan, eli 2,5ml pienempi.
Mutta jos puristussuhde olisikin 8,8:1(jossain moottoreissa ilmeisesti on?) niin palotilan koko olisi 33ml, eli enään ei tarvitsisi poistaa tavaraa kuin 1ml verran.
Eli palotilan koon pitäisi olla tuo 32ml että saisi puristukset kohdalleen?
Mutuna:
puristussuhde: 8,5:1
poraus: 76mm
Isku: 66mm
kannentiivisteen halkaisija: 83mm 1700 pahvi(mikä lienee 1200 pahvin?)
kannentiivisteen paksuus puristuneena: 1mm
männät dekin tasolla
tasapää männät
palotilan kooksi tulee 34,5ml
ja 9,0:1 puristussuhde vaatisi 32ml palotilan, eli 2,5ml pienempi.
Mutta jos puristussuhde olisikin 8,8:1(jossain moottoreissa ilmeisesti on?) niin palotilan koko olisi 33ml, eli enään ei tarvitsisi poistaa tavaraa kuin 1ml verran.
Eli palotilan koon pitäisi olla tuo 32ml että saisi puristukset kohdalleen?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Cooleri löytänyt paikkansa keulalta, nyt sitten syyläriä änkemään paikoilleen. Sitten vielä suunnitella flektin paikkakin. Melko ahdas on tuo nappiksen konehuone pituus suunnassa. Tai sitten pitäis cooleri saada aivan maskiin kiinni, että syyläri ja vakioflekti mahtuisi normaalisti paikoilleen. Mutta en halua coolerin paistavan maskin takaa, eli nyt pitää hieman tarkemmin katsoa että sen näkee
. Ja silikonimutkatkin on mustat joten niitäkään ei erota....
EDIT:
Ahdasta on
http://aijaa.com/qIIEpH
Perhana kun ei ole kunnon kameraa
EDIT:
Ahdasta on
http://aijaa.com/qIIEpH
Perhana kun ei ole kunnon kameraa
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Mitkäs numerot tuohon 1700 kanteen on painettu?
Tässä topicissa sanotaan että -1003015-10 http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 1700+kansi
Ladainfo väittää muuta, 21213-1003011. ja ei infon mukaan missään ladassa ole tuota 15 loppuista kantta.....
Tuli vaan mieleen kun minun koneessa on juurikin tuo -1003015-10 numeroilla varustettu kansi. Kellään tarkempaa tietoa?
EDIT: tarkistin asian uudestaan ja sarja 21011-1003015-10, eli perus 1200-1600 kansi?
Tässä topicissa sanotaan että -1003015-10 http://ladakerho.fi/ladaboard/viewtopic ... 1700+kansi
Ladainfo väittää muuta, 21213-1003011. ja ei infon mukaan missään ladassa ole tuota 15 loppuista kantta.....
Tuli vaan mieleen kun minun koneessa on juurikin tuo -1003015-10 numeroilla varustettu kansi. Kellään tarkempaa tietoa?
EDIT: tarkistin asian uudestaan ja sarja 21011-1003015-10, eli perus 1200-1600 kansi?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: 1200L Turbo.
Ootko siirtänyt Veli Samara akun takakonttiin? näyttää tuo akkuteline olevan vain vastuksena konehuoneessa nii eikö se olis sama rälläköidä pois eestä
Lada 21044 1700i -96
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Joo akku kontissa, mutta en ainakaan vielä sahaa telinettä pois.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 1200L Turbo.
hyvinhän se sinne mahtuu. munkin piti laittaa väkisin sinne keulaan 300x600x76 kenno niin ei kovin paljoa jää ylimäärästä tilaa syylärin ja kahen sähköflektin kanssa
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Ajattelin huomenna sahata keulasta vielä palaa pois, että saan tuo syylärin paremmin tuonne. Vaikka cooleri tuleekin ihan maskin taakse.
Samapa se miten se cooleri ulos näkyy, kunhan konehuoneeseen sopii hyvin kaikki palikat...
Samapa se miten se cooleri ulos näkyy, kunhan konehuoneeseen sopii hyvin kaikki palikat...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Nythän ne palikat asettuikin hyvin, kun teki hieman peltitöitä lisää. Eli melkein koko maskintaus pelti pois, että cooleri mahtuu tulemaan maskiin kiinni.
P*rkele siellä on kaikki mitä orkkiksenakin, eli sopii cooleri hyvin kunhan on tarpeeks ohut....
http://aijaa.com/VtbFG5
Eikä se coolerikaan nyt sieltä maskin takaa paista ku naantalin aurinko, hyvin hämää maski....
Nyt voin sitten ruveta sovittamaan pakosarjaa ja sen jatketta....Ikävä vaan kun auton on ulkona hiekka "parkkipaikalla", ja hiekan päällä lilluu sellaset 4cm vettä. Ja pitäis putkisto(alkupätkä) saada auton alta pois
P*rkele siellä on kaikki mitä orkkiksenakin, eli sopii cooleri hyvin kunhan on tarpeeks ohut....
http://aijaa.com/VtbFG5
Eikä se coolerikaan nyt sieltä maskin takaa paista ku naantalin aurinko, hyvin hämää maski....
Nyt voin sitten ruveta sovittamaan pakosarjaa ja sen jatketta....Ikävä vaan kun auton on ulkona hiekka "parkkipaikalla", ja hiekan päällä lilluu sellaset 4cm vettä. Ja pitäis putkisto(alkupätkä) saada auton alta pois
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: 1200L Turbo.
Nyt olis tilaisuus saada innovaten lc-1. Onkos tuo nyt sopiva meikäläiselle? eli saako tuon näyttämään sellain että saa seokset säädettyä?
Jotenkin kummallisen oloinen laitos...
Jotenkin kummallisen oloinen laitos...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98