Lada 119 huolto-ohjelma
Lada 119 huolto-ohjelma
Skannasin 119 huolto-ohjelman, kun ei näytä kerhon sivuilta löytyvän. Ehkä tämän perusteella joku sen joskus sinnekin lisää.
http://i1147.photobucket.com/albums/o54 ... hjelma.jpg
http://i1147.photobucket.com/albums/o54 ... hjelma.jpg
Viimeksi muokannut paavon, 6.1.2015 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siiretty usein kysytyt kysymykset alueelle ja lisätty linkki. Lisätään joskus myöhemmin ladainfoon/vastaavaan.
Syy: Siiretty usein kysytyt kysymykset alueelle ja lisätty linkki. Lisätään joskus myöhemmin ladainfoon/vastaavaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Terve!
Kiitokset huolto-ohjelmasta.
Sytytystulppien vaihtovälinä 30.000 km edustaa kyllä vanhaa aikaa. Nykytulpilla kaikkien etuvetojen moottorit toimivat taatusti 60.000 km; itse olen käyttänyt niin Samaroissani kuin 110-sarjalaisissa 100.000 km:n vaihtoväliä.
Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.
menestystä
SvS
Kiitokset huolto-ohjelmasta.
Sytytystulppien vaihtovälinä 30.000 km edustaa kyllä vanhaa aikaa. Nykytulpilla kaikkien etuvetojen moottorit toimivat taatusti 60.000 km; itse olen käyttänyt niin Samaroissani kuin 110-sarjalaisissa 100.000 km:n vaihtoväliä.
Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Toisaalta 119-sarjassa on hydraulikäyttöinen kytkin, kun vanhemmissa etuvetoisissa vaijerikytkin. Vaikuttaisikohan tämä asiaan?Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Terve!
Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.
Asiasta lisää vaikkapa googlaamalla Сцепление ваз 1119.
menestystä
SvS
Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.
Asiasta lisää vaikkapa googlaamalla Сцепление ваз 1119.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Voi hyvinkin olla. Jossain testiartikkelissa väitettiin hydrauliseksi, mutta ehkä ei sitten pidäkään tieto paikkaansa, en nyt suoraan muista, mistä tuon luin. No, nopeastihan tämä on tarkistettu, pitää huomenna valoisan aikaan tukia.Sdelano v SSSR kirjoitti:Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Tuo "hydraulikäyttöinen kytkin" mainittiin ainakin Delta-Auton kotisivulla silloisissa myyntiin tulleen 117 mallin tiedoissa.
Muistelin itsekin, että jossain siitä tosiaan mainittiin ja tässä sitä itse juuri ihmettelen:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p246452
Näkyy olevan myös jo tuossa 119:n esitteessäkin:
http://lada1970.1g.fi/esite/esite_2008_lada119_3.jpg
Muistelin itsekin, että jossain siitä tosiaan mainittiin ja tässä sitä itse juuri ihmettelen:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p246452
Näkyy olevan myös jo tuossa 119:n esitteessäkin:
http://lada1970.1g.fi/esite/esite_2008_lada119_3.jpg
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Asia tarkistettu: vaijerilla on kytkin, kuten vanhemmissakin etuvetoisissa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Mitä ilmeisemmin on Kalinassa sitten nimenomaan kytkinpolkimen konstruktiossa jokin ero, vaikka Deltan mainoksista huolimatta vaijerivälitteisyys on pysynyt. Nimittäin perjantaina, kun tuli ajeltua koko päivä liikenteessä (480 km reissu yhteensä), muuttui noin puolessa matkassa kytkinpoljin hieman oudon tuntuiseksi. Parkkipaikalla kun tutkin, niin polkimeen oli tullut useamman senttimetrin välys (poljinta nousi normiasennosta ylöspäin arviolta 2-3 senttiä). Ajamiseen tämä ei vaikuttanut ja ihme kyllä tämä välys hävisi itsekseen, pitää tutkia tarkemmin jossain vaiheessa, kun ehdin.Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Moi,
Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
En usko, että se on normaalia, että poljin yhtäkkiä nousee vain 21 000 km ajetussa autossa kerralla 2-3 senttiä normaalia ylemmäksi (selvästi ylemmäksi kuin jarrupoljin). Ja tuon 2-3 sentin matkan poljin "liikkuu kuin tyhjää", tuosta alaspäin alkaa vasta "vetämään vaijeria". Ajossa myös tuntui oudolta ja kuului semmoinen pieni napsahdus aina poljinta nostettaessa. Vähän vaikea selittää. Ihmeellistä on, että tuo "tyhjäliike" hävisi ajoreissulla itsekseen samoin kuin oli tullutkin.Jouska kirjoitti: Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)
Moi,
Tosiaan. Katso nyt ensimmäiseksi ettei se kytkinvaijeri ole irtoamassa sieltä konehuoneen puolelta siitä kytkimen käyttötangosta. Eikös se näissä joissain uudemmissa malleissa ole irronnut sieltä jostain??
Tosiaan. Katso nyt ensimmäiseksi ettei se kytkinvaijeri ole irtoamassa sieltä konehuoneen puolelta siitä kytkimen käyttötangosta. Eikös se näissä joissain uudemmissa malleissa ole irronnut sieltä jostain??
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.