Lada Niva 08 ajonestolaite päällä!

Nelivetoiset Lada Niva ja 4x4 mallisto
Tiia_83

Lada Niva 08 ajonestolaite päällä!

Viesti Kirjoittaja Tiia_83 »

Elikkäs siis. Lada ei tuumannut kuukausi takaperin mitään, siinä oli mennyt ajonestolaite päälle. No, se vietiin Delta-autoon missä eivät osanneet tehdä sille mitään ja boksi lähetettiin Venäjän pojille tuunaukseen. No, se tuli takaisin ja taas tuo pelitti. Kunnes tänään taas! Sanokaa Ladakaverit saako sen kokonaan pois päältä?? Tai onko jotain millä sen voi ohittaa? Nyt se seisoo sitten taas tuossa pihassa :? Onko kellään tietoa kuka osaisi tehdä sille jotain? Ja siis kyseessähän ei ole minun ladani vaan isännän :lol:
äölkjhgf

Re: Lada Niva 08 ajonestolaite päällä!

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

En tiedä onko nivoissa samankaltainen ajonestosysteemi kuin lada 110-bosch-ruiskulla varustetuissa malleissa. Viisaammat sen kertonee, mutta jos on niin sen saa kokonaan pois pelistä ruisku/sytkäohjainboxsin mikropiirin vaihtamalla. Sitä en tiedä mitä sanoo katsastusmies kun ajonesto ei estäkään ajamista. Linkki tuossa:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 13&t=32887
äölkjhgf

Vielä edellistä viestiä jatkaakseni, tiedän omalta kohdaltani mitä katsastusmies sanoo: näissähän on niin paska/hankalakäyttöinen tuo ajonesto että hyvä kun olet saanut sen pois päältä 8)
Tiia_83

Voi thank gaad sinulle! Tuo selvensi jo paljon!! Ja jos jollekin tulee vielä mieleen ihmisiä ketkä tietää Ladoista niin paljon että voisi tehdä tuon niin oisin ikuisesti kiitollinen :lol: Katsastusmiehet toki on asia eri, mutta eiköhän ne jotenkin saada puhuttua että eikö se ole parempi saada auto käyttöön edes sitten tällä keinoin :D KIITOS!
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tuo UKK on sellainen että sieltä löytyy paljon asiaa, (eli kannata lukea). Ajoneston prommin vaihtoon ei tarvitse autospesialistia vaan vakaa kätisen tinaajan. Pintaliitos osien tinaaminen ei ole aivan helppoa (ainakaan ensimmäisellä kertaa). Toki jos piirin tulet boksin ja piirin kanssa niin eiköhän tuo sinne saada vaihdettua.
Tiia_83

Nyt löytyi orivedeltä joku kaveri joka tekee näitä, käydään boksin kans tänään siellä. Se vissiin vaihtaa sen piirin siihen kokonaan, tai pyyhkii sen koneella poies, jomminkummin. Tämä oli siis mun naismainen tietämys asiasta :lol: Ja Pressa, jos tuo ei onnistu niin palaan asiaan, äippä asuu Seinäjoella joten kulkeutuis sinne helposti. Mutta pidetään peukkuja et saatais se sieltä tänään toimivana!
pressa

Eikö nivaan annettu -08 viidenvuoden takuuta? Periaatteessahan se olisi voimassa ellei auto ole käynyt delta-ketjun ulkopuolisella kaupallisella toimialla välillä. Tuliko muuten uudet pampulat ajonestoon kun se viimeksi korjattavana kävi, vai saivatko vanhan ohjelman palautettua.
Tiia_83

Niin nyt en osaa sanoa tuosta takuusta, miten mulla on nyt sellanen tunne että se takuu loppui viime vuoden puolella, täytyy se kysäistä. Ja tosiaan Delta-autosta et sellaista kaveria löytynyt kuka olisi edes tiennyt että mikä siinä on vikana, purkivat koko auton ja ihmettelivät missä vika :lol:
Mutta eilen sitten haettiin se boksi, oli ajanut sinne uuden softan (mä en tosiaan näistä niinkään mitään ymmärrä.. :D ) eli ei ollut tinannut mitään, sanoi että vaatii liikaa häneltä! Oli aika hauska kaveri, tietämys oli kyllä näistä bokseista suuri. No, me lähdettiin boksin kanssa kohti Ladan olinpaikkaa, tai irtisanoutumispaikkaa ja tää kaveri antoi ohjeet että ota irti johdot 9 ja 18 niin jollain tavalla nollaa sen ajoneston siten. Näinpä tehtiin, boksi kiinni ja ei mitään. No, tänään testataan se että laittaa jonkun hyppyjohdon noiden piuhojen välille mitä ei eilen sattunut mukaan, sitten kuulema pitäis lähteä.. Miten mulla on tunne ettei se edelleenkään puhu mitään!
Niin ja kysymykseen uusista pampuloista en osaa vastata, se boksi tosiaan lähetettiin Venäjöän pojille viimeksi joten ei tietoa.
Huhhuh, nyt mä oon tällä kertaa jopa ihan tyytyväinen omaan Passattiini!
äölkjhgf

Miten kävi? Itse jouduin aikanaan taikinoimaan siskon lada 111:n kanssa, ajonesto kuittaantui muttei siltikään käynnistynyt. Vika lopuksi korjaantui kun ostin uuden (käytetyn) boksin ja siinä ei mukana tullut pampuloita, joten vaihdoin sen empron-piirin uuteen tyhjään partcolta tilattuun. Piiri ei tokikaan ollut kallis, jotain euron paremmalla puolen. Mut, auto on sen jälkeen toiminut niinkuin 2000-vuosimallin auton kuuluukin. Eli avain koloonsa, käännetään oikealle hetki ja lähetään ajelemaan :lol: Ja kun huomasin Ladalla ajelun noinkin helpoksi, päätin vaihtaa piirin omaankin. Ja olen tyytyväinen kun autolla voi lähteä ajamaan niinkuin autolla kuuluukin, ilman mitään ylimääräisiä kikkailuja.
Tokikin piirin vaihto onnistuisi helpommin, jos käytettävissä olisi kuumentava tinaimuri.
Piiri löytyy tuosta, paljon muutakin olen partcolta tilannut ja nopea toimitus ja hyvä yhteydenpito kuuluu kauppaan: http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=1948

Mut palataksemme aiheeseen, en ole tältä sivustolta löytänyt mitään ohitus/loikkaripiuhajuttuja. Että siitä voisit antaa lisää informaatiota kun olet kokeillut. :)
pressa

Onko se boksi muuten samanlainen mitä satakympissä? eli samanlainen kuin ukk:n kuvissa ja videossa? Onko boksia yhtään tutkittu ettei ole jotain kylmäjuotosta jossain? Vai reakoiko mitenkään pampulaan (siis ennen tätä "prommausta").

aiheen vierestä:
Kuinka karaokessa lähtee YÖ:n tuotanto?
kirjeesi alkoi niin julmasti hei
altani ladan se viikoksi vei
kuinka mun lykätä vois
tieltä nyt pois?

vieläkö muistat sen keväisen yön?
väitätkö että mä sanani syön?
elämä helpompi ois
jos unohtaa vois

mut odota vaan
mua odota vaan
kyllä sen käyntiin mä saan
maa savua on taas tulvillaan

Tia-Maria sua kaipaan niin
Tia-Maria oon yksin
Tia-Maria sua kaipaan niin
Tia-Maria jäät mun haaveisiin
Tia-Maria jäät haaveisiin

viimeinen rivi, mä romutan sen
kaikki ei tietenkään usko nyt mua
eikä mun ladalla vois
ajella pois

lopuksi kirjoitit vielä ps:
muistele mua, muista myös ladojas
tahtoisi en, enkä vois
romuttaa pois...
äölkjhgf

Tuli tuossa mieleen, siskoni laatokassa tosiaan vika korjaantui hetkellisesti ennen uuden boksin vaihtoa käymällä kaikki tinaukset jotka liittyy boksiin tulevaan leveään liittimeen läpi kolvilla ja tinalangalla. Toisaalta siinä oli myös sellainen ongelma että kylmiltään pelitti hyvin, mutta kun lämpöisenä yritti käynnistellä niin ei mokoma käynnistynyt ennen kuin odotteli puolisen tuntia. (Tämäkinhän saattoi johtua kylmäjuotoksesta).
äölkjhgf

pressa kirjoitti:

viimeinen rivi, mä romutan sen
kaikki ei tietenkään usko nyt mua
eikä mun ladalla vois
ajella pois

Eikai sentään homma noin huonolla tolalla ole :lol:
Tiia_83

Siellähän se Lada seisoo edelleen korjaamon pihalla, sille mitään oo tehty, ja hinaamalla vietiin! Idän ihme varmaan boikotoi kun tuonti Rysslandiasta loppui! :lol: Mä infoan kun tänään tai viimestään huomena kuullaan siitä, että mitä tehtiin ja mitä on tehtävissä. Mä en edelleenkään noista pompuloista osaa sanoa, mutta siis tosiaan kyllä se vähän näyttää siltä että on boksin vaihto edessä. Se ihmemies kyllä korjaamolta lupasi että hän hoitaa boksin kuin boksin :D Ilman tinaamista! Isäntä siis joutuu nöyrtymään meneen Passatilla huomena töihin.. Tsih.
Tuo Yön biisi on kyllä ihan loistava, täytyy varmaan tulostaa sanat, mun nimikin kun täsmää siihen täydellisesti ja jättää aamuksi kahvinkeittimen viereen! :D
Tiia_83

Jaa niin pressa, en nähnyt itte boksin sisälle etten tiedä onko se sama, mutta se kaveri otti ittelleen sen linkin tulostettuna minkä laitoit.
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Nivaan en ole tutustunu millään lailla eli arvailua on mutta jos on samanlainen tuo ajonesto kuin 110 mallissa niin onhan se ovikytkin tarkistettu että pelaa? Kun 110 mallissahan se ajonesto on kytköksissä siihen sisävalon kytkimeen. En ottanu selvää että kuittaako se ajonesto tuon pampulan käytön mutta ei siltikään lähde pois päältä vai eikö reagoi mitenkään.
Vastaa Viestiin