Vaaleanvihertävä suomikilpinen 110 Sedan erään tienristeyksen kulmassa, puoliksi ojassa...jotenkin vahva aavistus että ei ole huvikseen siihen jätetty.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Nesteen ikkunasta näkyi E Rekord, Kadett C Coupe ja siipikatilakki ja äsken Nordean eessä Mini van ja Kleinbus.
Jokunen päivä sitten tuli pongattua Himoksen kohalla aika hieno 2104 jossa oli levikesarja kiinni.
EDIT. Ja äskön tuli vastaan cittarin kohalla punanen B Manta isolla takasiivellä. Tuo onkin kaverin kaverin kosla, pari kertaa oon sen tänä kesänä nähny.
Samanlaisen 1959 Cadillacin bongasin alkukesästä Mersun osienhakureissulla Huittisissa huoltoaseman pihalla. Kyytiin oli pakko päästä ja pääsinkin!
Mukavammassa ja yhtä komeassa autossa en ole ikinä tainnut olla...
Mutta niihin bongauksiin: eilen kun olin Helmi ajelulla niin tuli punainen Kanttis vastaan ja morjesti.
Ja sitten ajettiin sellaiseen pitkään tunneliin ja sanoin kuskina toimineelle kaverilleni että laitas kakkonen ja lyö tunnellissa lämä tiskiin!
Kuulosti hyvältä! Ja kyllä taas ihmisten niskat naksahteli...
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
80-luvun loppupuolella asuimme Itä-Pasilassa ja Nappikselleni oli vuokrattu paikka taloyhtiön suuresta autohallista talomme kellaritilosta. Pirssini viereisellä paikalla oli samanlainen -59 Caddy, jonka omistajien suurinta huvia oli vääntää joka päivä Ladan radioantenni solmuun, kunnes se lopulta tietenkin katkesi. Huumorintajuista ja mugavaa jengiä nuo jenkkiharrastajat, ainakin siihen aikaan..
Iltapäivällä tumma 2104:n "mersumaskilla" K-supermarket Mehevän pihassa asuntovaunu perässä. Oli aluvanteet (ehken isommat, kun 13" ) ja pelit, kerhotarrankin olin näkevinäni oikeanpuolen takalasissa. Ja ihan suomen kilivissä siis.