Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Eli onko kukaan pistänyt samaran konetta takavedon laatikkoon välilaipalla? Enkä tarkoita mitään "laita muttereita väliin"- viritystä vaan oikeasti hyvää ratkaisua, koko kytkinkopan mittaista laippaa, alhaalta saa olla auki vähän matkaa. Ihan mittatietoja kyselen tai jos esim. venäjältä saisi toimivan ratkaisun ostaa, luulisi että siellä ainakin olisi toteutettu sellainenkin konversio.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89
antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Onhan noita ratamiehet laittaneet ja ratapäivilläkin käyneet näyttämässä.

Lopettivat liian aikaisin ja pistivät koneet kyytiin eli emme ehtineet altapäin tutkimaan...


Lopettivat liian aikaisin ja pistivät koneet kyytiin eli emme ehtineet altapäin tutkimaan...

- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
miten musta tuntus että se käy sinne melkeen kun pulttaa kiinni. mut varmaks ei pysty sanoon, se on kokeiltava
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049
Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049
Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
-
jt-87
Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Rojekti seisoo kaksitahtivillityksen iskettyä, mutta on se tarkoitus läpi viedä...joskus...mush kirjoitti:Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049
Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...
-
apastori
Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa
Ite oon tänään koettanut mittailla ja mittailla takapotkun ja 110 kytkimiä ja vauhtipyöriä ja itsellä ei tullut enempää korkeuseroa kuin 7mm kun käyttää 110:n vauhtipyörää ja siihen sopii takapotkun kytkin suoraan...jt-87 kirjoitti:
Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...
Minkäslainen se saamarin vp oikeen on, keksisiköhän joku hieman mittoja, esim:
Vp:n kytkimen tasopinnan etäisyys lohkoon?
Takapotkussa se oli jotakuinkin 47mm ja 110:ssä se oli noin 40mm....