Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
ladaani_
Lada kerhon jäsen
Viestit: 192
Liittynyt: 13.11.2007 17:40
Paikkakunta: Lempäälä City

Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja ladaani_ »

Eli onko kukaan pistänyt samaran konetta takavedon laatikkoon välilaipalla? Enkä tarkoita mitään "laita muttereita väliin"- viritystä vaan oikeasti hyvää ratkaisua, koko kytkinkopan mittaista laippaa, alhaalta saa olla auki vähän matkaa. Ihan mittatietoja kyselen tai jos esim. venäjältä saisi toimivan ratkaisun ostaa, luulisi että siellä ainakin olisi toteutettu sellainenkin konversio.
Käyttisprojekti: Samara -96 1500i 3d
Ikuisuusprojekti: Lada 1200L -89

antti.eeva@elisanet.fi
http://www.youtube.com/watch?v=HcddVKbg ... re=related
Avatar
pressa
Viestit: 10571
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Onhan noita ratamiehet laittaneet ja ratapäivilläkin käyneet näyttämässä.
Kuva
Lopettivat liian aikaisin ja pistivät koneet kyytiin eli emme ehtineet altapäin tutkimaan...
Kuva
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja START »

miten musta tuntus että se käy sinne melkeen kun pulttaa kiinni. mut varmaks ei pysty sanoon, se on kokeiltava
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja mush »

Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049

Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
jt-87

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja jt-87 »

mush kirjoitti:Olihan tuolla projekti, jota mielenkiinnolla seurasin:

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=25049

Liekö jäänyt kesken, vai jäikö lakipykäliin kiinni?
Rojekti seisoo kaksitahtivillityksen iskettyä, mutta on se tarkoitus läpi viedä...joskus...

Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...
apastori

Re: Samaran kone takavetoon, laatikon välilaippa

Viesti Kirjoittaja apastori »

jt-87 kirjoitti:
Mutta kyllä se laatikko tosiaan suoraan käy kiinni(vain yksi pultti ei suoraan lohkoon kierteille osu, vaan tukirautaan, kierteille kuitenkin) Samaran kytkin-vauhtipyörä-yhdistelmä vain jää niin "syvälle" että kytkinhaarukassa ei liikevara riitä kytkimen käyttöön. Itse ratkaisin ongelman hitsaamalla samaran painelaakerin takavetopainelaakerin päälle. Tällöin painelaakeri yltää irroittamaan kuten kuuluukin...
Ite oon tänään koettanut mittailla ja mittailla takapotkun ja 110 kytkimiä ja vauhtipyöriä ja itsellä ei tullut enempää korkeuseroa kuin 7mm kun käyttää 110:n vauhtipyörää ja siihen sopii takapotkun kytkin suoraan...

Minkäslainen se saamarin vp oikeen on, keksisiköhän joku hieman mittoja, esim:
Vp:n kytkimen tasopinnan etäisyys lohkoon?

Takapotkussa se oli jotakuinkin 47mm ja 110:ssä se oli noin 40mm....
Vastaa Viestiin