Oli kattonu aika pitkään, mistä lie johtuu

Ettei ollut 80-lukuinen Izh-412IE, niitä näkee paljon virossa, Moskovalaiset pyöree lamppuiset on 60-lukua ja niitä ei paljon näe.. 70-luvun izh tais olla kantikkaalla lampulla (kuten saman tehtaan lavamallit), izh-412IE oli vielä 90-luvullakin tuotannossa, että ne on ihan uudenkarheita pelejä.Jaska HKI kirjoitti:Tallinnan satamassa näin pyöreälamppuisen 70-luvun siipimossen,kun se toi matkustajia satamaan.Ihan kiva nähdä näitä helmiä ihan arkikäytössä Virossa.
Tämä oli minun 1600sl. Kaveri lainasi, kun haki jotain bmw:n kampuraa hionnasta...lada 1200s kirjoitti:Iittalan liikenneympyrässä tänään 21.6 punainen 2107 korinen lada noin kello 17.30. Kerhotarra vasemman takaoven ikkunassa.
Kun menee venäjälle niin ei tarvitse mennä edes rajan taakse kun näkee tuplalamppuja.. Toki yleensä ne on uudempia 2106 korisia mutta kyllä siellä on tosi paljon 2103 korisiakin. Että ken höyryää tuplalamppuladansa harvinaisuudesta niin hohhoijaa.. Harvinaisia ladamalleja ei paljon edes ole..Flaiman kirjoitti:Samaa ihmettelen. Minä en ole nähnyt tuplalamppua muuta kuin kokoontumisissa.lada.h.s kirjoitti:Miten kaikki bongailee näitä Tuplalamppuja liikenteestä ja kerhotapahtumien ulkopuolelta??! Itse olen bongannut Tuplalampun oikeasti liikenteessä
vuonna 1999!
Kolme (tai neljä) vuotta sitten näkyi vielä pari Zil kuormuria työajossa, mitenkäs nyt?samarai kirjoitti:Tulipa muutama päivä vietettyä Tartossa. Pari kolme 110 sarjalaista, yksi Samara ja muutama aika jämän näköinen takapotku Lada bongattu matkalla.
Siis on. Omalla reissullani oli kadunpesutehtävässä.samarai kirjoitti:Nykyisin niitä käyttävät varmaan eniten halkotrokarit klapien kuljetuksessa puulla lämmittäjille.Jaska HKI kirjoitti:.Lisäksi näin Neuvostovalmisteisen lava-auton (Gaz?)jossa kunnon nokka,korkealla puulavalla.Ennen noita käytettiin kaalinpäiden kuljetukseen kolhoosista kuluttajille.Näin siis Viron Viimsissä.![]()
Tartosta napattu kuva ZiListä kuorma päällä odottamassa ostajaa.![]()
407 on 407, Skandinavia on 403:n Pohjoismaiden vientimalli.Jaska HKI kirjoitti:[Lisäksi näin ihan liikenteessä Moskvits 407 (Scandinaavia).:
Noissa vanhemmissa malleissa kun ei käytännössä ole mitään eroa omaan maahan myydyissä ja vientiversioissa. Jos tuon siperiasta alkuperäisenä säilyneen vuosimallin 1974 2103 ladan ja vaihdan siihen vientiversion merkit niin Jussikaan ei erota sitä aidosta suomiautosta! Uudemmissa (etenkin samara, 110, kalina) onkin jo paljon eroja vientiversioissa..Lada-Jussi kirjoitti:noh Larssi taas kaivoi tän aiheen esiin. Se on aina eri jos mietitään kansallisesti harvinainen kuin kansainvälisesti harvinainen, sehän tietty on kova juttu jos on harvinaista lajia koko maailmassa, mutta kyllä eurosamarakin jää vielä jostain waxelbergerneri mersuista harvinaisuudessaan kauas. mites avosamaroiden tai bohse ladojen tuotantomäärät ei niitäkään kai paljoa, olisko peräti vähemmän kuin eurosamaroita? mä kyllä liputan suomihistorian päälle ensisijaisesti, eli tuplalamppuiset on harvinaisia, ne venäjän mallit on ihan eri juttu ku täällä myydyt versiot.