Elikkäs vaihoin uretaani puslilla olevat tukivarret taakse ja nyt näyttää selvästi siltä että taka-akseli on sivussa vänkärin puolelle.
Vänkärin puolen rengas on melkein kaaren tasalla ja kuskin puolen pyörä huomattavasti kaaren sisällä. Poikittais tangot ovat kuitenkin tismalleen saman pituiset (orggis sekä uretaanillla oleva) Tarviiko ryhtyä moukaroimaan kiinnitys pisteitä? Ikävän kuulosta kun takapenkillä 2 normaali kokoista ihmistä ja nirhaa kaareen oikein kunnolla
Todennäköisestihän kyse on, yllätys yllätys, takatuuppariladasta. Kenties jopa siitä mallista joka tuossa alkuperäisen kysymyksenesittäjän allekirjoituksessa lukee, mutta toisaalta sillähän ei mitään väliä olekaan kun taka-akselistorakenteet kovin vähän poikkeavat toisistaan...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Hienon combisi bersse, mitä kuvia katsoin, on kyllä kohtalaisen matalalla. Uusitko nokkarempan yhteydessä etujouset ja iskarit? Takapainoiseksi se tulee, jos vaan toisesta päästä jäykentää.
En henkkoht jaksa uskoa, että uusi keppisarja sinänsä aiheuttaisi takasillan siirtymää. Mutta pelkät uudet puslatkin, annettuun momenttiin kiristettynä, jäykistävät rakennetta kummasti. Ainakin etujousituksessa uutuudenkarheat tukivarsien puslat pitivät aluksi paketin niin jäykkänä, että jousi ei liikkunut etutukivarren alta tunkilla nostettaessa yhtään. Ovatko kepit kiinni tasaisessa momentissa? Väsyneet takajouset voivat ehkä antaa periksi uudelle asetelmalle. Etenkin kun puslat ovat vähän topakampaa ainetta.
Ravakasti rytistelemään kuoppapoluilla, niin jo paikat vertyy.
Ps. oman -96 vuosimallin combin rekisterinumero on muuten sama kuin sinulla, mutta viimeinen numero on ysi. Värikin on vihreä mutta matta...
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Kurkkaappa ettei poikittaistuen torni ole irti toisesta päästä,tässä tapauksessa siis sisäpuolelta.
Tuo poikittaistuki on oikeastaan ainoa joka voi siirtää perää vinoon eri syistä...voihan se poikittaistuen tanko olla liian lyhyt.
Mittavirhe tehtaalla...
Joten sieltä lähtisin vikaa hakemaan.
Noh ensiksi auton malli tulee ilmi allekirjoituksesta, Ja tietääkseni tämän topikin avasin TAKAVETOISTEN alueelle?. Ainoat osat mitkä alustaa on 1v uusittu ovat satunnaiset nivelet ja nämä uudet tukivarret. Jouset kyllä tuntuvat aikas lerpuilta joten vika mahdollisesti niissä. Tukivarsia mittailin ennen paikalleen laittoa, Poikittais tangon otin jopa pois ja vertasin vanhaan. Joidenkin tankojen kohdalla vähän joutui voimaa näyttämään että paikoilleen sai. Hommataan nyt uudet taka jouset ainenkin ekana ja metsästellään lisää vikoja sitten.
Huomenta.
Veikkaan, että korissa oleva poikittaistuen korvakko jostain saanut voimakkaan sivurasituksen ja antanut hieman periksi. Joustoliikkeen aikana taka-akseli/korin asemat vaihtelevat, mutta ei niin paljon, että ottaisi kaariin kiinni taas riippuu ja roikkuu vanteista ja renkaista kuinka leveät ne ovat.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Tuossa vähän tutkiskelin niin siitä korvakon korin puoleisesta päästä oli massaa lohkeillut, Eli ei siis ole mahdotonta että se korvake on saanut osumaa. Auto tosiaan kävi ojassa ennen tankojen vaihto ja hinatessa pyörä pisti vähän vastaan, Mutta veto kohdistui "väärään" suuntaan eli ulompana olevan pyörän puolelle.
Nytten sitten kävi seuraavanlainen: Eli se koko sivuttais tuen korissa kiinni oleva kiinnitys piste repesi kirjamellisesti, Onneksi ei kokonaan että sai vähän heppailtua kasaan. Muttamutta tutkiskelin vähän vaurioita, ja tulin siihen tulokseen että saa kokonaan tehdä uuden "tornin" sinne. Oli sen verran kovalla korroosion kädellä käsitellyn näkönen että taitaa olla helpoin? ratkaisu. Ei tolla leimalle kyllä kehtaa mennä. sekin olisi tammikuun alussa edessä :s ja talliin ei toivoakaan mahtua saati töiltä keretä. Huvitti vain siinä tutkiessa että kuinka helkatin ohuesta pellistä se oli väännelty.