Lada/Fiat 124
Re: Lada/Fiat 124
Tervehdykset toivottelen.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.
Taas muistelua, että ei kävisi ihan heittämällä, tai kävisi paikoilleen, mutta vetokselien pooritus on Fiatissa erilainen. Käy sillälailla, että vaihtaa Ladan tasauspyörästön isot pyörät. Tämä on vain muistikuva ja suurella todennäköisyydellä voi olla täysin päin polkupyöränsatulan kuormittajaa.
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille.
Taas muistelua, että ei kävisi ihan heittämällä, tai kävisi paikoilleen, mutta vetokselien pooritus on Fiatissa erilainen. Käy sillälailla, että vaihtaa Ladan tasauspyörästön isot pyörät. Tämä on vain muistikuva ja suurella todennäköisyydellä voi olla täysin päin polkupyöränsatulan kuormittajaa.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
Re: Lada/Fiat 124
Ostitko 124 perän joka oli nettivaraosissa myynnissä ...... pitäisi mennä !!!!VFTS kirjoitti:Kertokaas käykö Fiat 124:än perä "heittämällä" takatuuppari Ladaan??
Re: Lada/Fiat 124
Pulttijako on ainakin 1:1 enkä näe syytä miksei vetaritkin kävisi. Ei vaan ole yhtään irtovetaria että vois sovittaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Lada/Fiat 124
Ei sovi suoraan bolt-on tyyliin,vetarit kyllä sopii ladan välitykseen.
Ovat kiinni seekerin renkaalla,perävälitys tosiaan sopii ristiin molemmista
Iskarin paikat puuttuu vaan tuosta fiiatin perästä koska siinä on iskarit jousen sisällä,eli ne joutuu ainakin tekemään.
levyjä kun uusii niin kannattaa hakea 127 fiiatin levyt,saatavuus on paljon parempi kuin orkkisnimikkeellä ja levyt on samat.
Tuolla kuvia sellaisesta perästä http://www.numppamotorsport.com/tekniikka.htm
Ovat kiinni seekerin renkaalla,perävälitys tosiaan sopii ristiin molemmista
Iskarin paikat puuttuu vaan tuosta fiiatin perästä koska siinä on iskarit jousen sisällä,eli ne joutuu ainakin tekemään.
levyjä kun uusii niin kannattaa hakea 127 fiiatin levyt,saatavuus on paljon parempi kuin orkkisnimikkeellä ja levyt on samat.
Tuolla kuvia sellaisesta perästä http://www.numppamotorsport.com/tekniikka.htm
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: Lada/Fiat 124
Tässähän taas tullaan klassiseen tilanteeseen siitä mikä perä kunkin mielestä on
Ja sitähän ei aloittaja ole kertonut onko sovittamassa murikkaa vai koko akselia. Itse vastasin murikan puolesta vaan 
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
ladaracing pori
- Viestit: 672
- Liittynyt: 17.2.2005 8:01
- Paikkakunta: Dresden,Saksa
Re: Lada/Fiat 124
Jos tosiaan pelkästä välityksestä oli kyse niin käy suoraan ja vetaritkin sopii.
Perä on koko akseli ja perävälitys on pelkkä murikka,näin maalaisena kun aattelen
Perä on koko akseli ja perävälitys on pelkkä murikka,näin maalaisena kun aattelen
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Re: Lada/Fiat 124
Tervehdykset toivottelen.
On monia nimityksiä eri paikkakunnilla samoista osista tai osakokonaisuuksista. Vetopyörästöstä oli kai kysymys, joka on osa taka-akselisto kokonaisuutta. Vetopyöräpari on taas osa Vetopyörästöä, johon kuuluu myös tasauspyörästö ja laakeristo.
Taka-akselisto 124:sta ei ole sopiva Ladaan, sillä sen kiinnitys on erilainen. Vetoakselitkin ovat erilaiset, muistikuvan mukaan. Olikos 124:ssa levyjarrut takana? Entäs takajarrujen tehon säätösysteemi?
On monia nimityksiä eri paikkakunnilla samoista osista tai osakokonaisuuksista. Vetopyörästöstä oli kai kysymys, joka on osa taka-akselisto kokonaisuutta. Vetopyöräpari on taas osa Vetopyörästöä, johon kuuluu myös tasauspyörästö ja laakeristo.
Taka-akselisto 124:sta ei ole sopiva Ladaan, sillä sen kiinnitys on erilainen. Vetoakselitkin ovat erilaiset, muistikuvan mukaan. Olikos 124:ssa levyjarrut takana? Entäs takajarrujen tehon säätösysteemi?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 