No jo asennuksen aikana vähän arvelutti, ensinnäkään autoa ei saanut ajaa nosturille jossa kaikki renkaat olisi saanut helpolla irti vaan se piti jättää metrin päähän siitä. Vaihdettavat renkaat olivat mollemmat apukuskin puoleiset ja olisin halunnut ne taakse molemmat ja toisen takarenkaan siirrättänyt eteen. Noo äijä raahusti kohta kuolevan näkösenä ison hallitunkin kanssa paikalle, ehdotin vielä nosturia= ei! Sitten se alotti tunkkaamisen eturenkaan takaa sentään oikeasta kohasta, mutta lopetti vasta kun takarengaskin oli ilmassa. Eturengas oli niin ylhäällä että sen alta olisin voinut ryömiä, noo sain renkaat alle ja ihan hyvältä ne tuntu ei vipottanu eikä täristäny. Tänään vaihdon ne silleen kun alunperinkin ajattelin eli taka-akselille uudet ja vanhat eteen. hitsi! Ei niissä uusissa oo yhtään suuntavakavuutta, motarilla ei voi yhdellä kädellä enää ajaa ja koko ajan perä heittelee sivulta toiselle jos vähänkin uria tai tuulta, siis koko ajan. Huomenna soitan kyseiseen paikkaan, saas nähä miten käy vai pitääkö ostaa uudet nakit noi nykyiset on ainaki roskiskamaa vaikka päällepäin ihan ok näköset.
Matin Rengas
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
Veltto
Matin Rengas
Kävin maanantaina vaihdattamassa takapotkuuni 2uutta rengasta, kummatkin apukuskin puolelle. Paikasta löysin halvimmat uudet renkaat pk-seudulta pienen kyselyn jälkeen 28E kappale 175/70-13 pinnatut...
No jo asennuksen aikana vähän arvelutti, ensinnäkään autoa ei saanut ajaa nosturille jossa kaikki renkaat olisi saanut helpolla irti vaan se piti jättää metrin päähän siitä. Vaihdettavat renkaat olivat mollemmat apukuskin puoleiset ja olisin halunnut ne taakse molemmat ja toisen takarenkaan siirrättänyt eteen. Noo äijä raahusti kohta kuolevan näkösenä ison hallitunkin kanssa paikalle, ehdotin vielä nosturia= ei! Sitten se alotti tunkkaamisen eturenkaan takaa sentään oikeasta kohasta, mutta lopetti vasta kun takarengaskin oli ilmassa. Eturengas oli niin ylhäällä että sen alta olisin voinut ryömiä, noo sain renkaat alle ja ihan hyvältä ne tuntu ei vipottanu eikä täristäny. Tänään vaihdon ne silleen kun alunperinkin ajattelin eli taka-akselille uudet ja vanhat eteen. hitsi! Ei niissä uusissa oo yhtään suuntavakavuutta, motarilla ei voi yhdellä kädellä enää ajaa ja koko ajan perä heittelee sivulta toiselle jos vähänkin uria tai tuulta, siis koko ajan. Huomenna soitan kyseiseen paikkaan, saas nähä miten käy vai pitääkö ostaa uudet nakit noi nykyiset on ainaki roskiskamaa vaikka päällepäin ihan ok näköset.
No jo asennuksen aikana vähän arvelutti, ensinnäkään autoa ei saanut ajaa nosturille jossa kaikki renkaat olisi saanut helpolla irti vaan se piti jättää metrin päähän siitä. Vaihdettavat renkaat olivat mollemmat apukuskin puoleiset ja olisin halunnut ne taakse molemmat ja toisen takarenkaan siirrättänyt eteen. Noo äijä raahusti kohta kuolevan näkösenä ison hallitunkin kanssa paikalle, ehdotin vielä nosturia= ei! Sitten se alotti tunkkaamisen eturenkaan takaa sentään oikeasta kohasta, mutta lopetti vasta kun takarengaskin oli ilmassa. Eturengas oli niin ylhäällä että sen alta olisin voinut ryömiä, noo sain renkaat alle ja ihan hyvältä ne tuntu ei vipottanu eikä täristäny. Tänään vaihdon ne silleen kun alunperinkin ajattelin eli taka-akselille uudet ja vanhat eteen. hitsi! Ei niissä uusissa oo yhtään suuntavakavuutta, motarilla ei voi yhdellä kädellä enää ajaa ja koko ajan perä heittelee sivulta toiselle jos vähänkin uria tai tuulta, siis koko ajan. Huomenna soitan kyseiseen paikkaan, saas nähä miten käy vai pitääkö ostaa uudet nakit noi nykyiset on ainaki roskiskamaa vaikka päällepäin ihan ok näköset.
-
Sabelli
Kyl se ihan oikeasti Matin Rengas on kusetusta, Sillä on myös se taktiikka että pannaan lehteen älyttömän halpa hinta renkaista ja kun menet sinne niitä hakemaan niin se alkaa itse haukkumaan niitä ja sanoo että osta tästä kunnon renkaat tilalle. Ikävä kyllä kokemuksieni mukaan Matin Rengas on semmoinen vanhan kunnon huijaripaikka, oikeeta autojobbari meininkiä.
Jos joku lukija kuitenkin rakastaa mattia niin saatte vapaasti olla eri mieltä.
Halparenkaista Fulda on takuulla käyttökelpoinen, kesä ja nastarengas, talvikitka on käyttökelvoton.
Stunnerin nastarengasta kokeilin talvella ja pidossa ei vikaa mutta ääni on VALTAVA, jo 30 km/h lähtien melu kuuluu kovaa ja sadassa sai heittää kuulosuojaimet päähän.
Jos joku lukija kuitenkin rakastaa mattia niin saatte vapaasti olla eri mieltä.
Halparenkaista Fulda on takuulla käyttökelpoinen, kesä ja nastarengas, talvikitka on käyttökelvoton.
Stunnerin nastarengasta kokeilin talvella ja pidossa ei vikaa mutta ääni on VALTAVA, jo 30 km/h lähtien melu kuuluu kovaa ja sadassa sai heittää kuulosuojaimet päähän.
Matti ei tykkää sotia,mutta ollakseen halvin....
....eikö tämä ilmoitus ole ollut vuosikymmeniä Hesarin pikkupalstoilla.Korostan vielä että Viron kielessä halpa tarkoittaa huonoa.Eikös Matilla ole ainakin yksi liike Tikkurilassa Vantaalla.Paikka on ainakin hyvä Bilteman sisäänkäynnin vieressä.Biltemasta ihmiset käy hakemassa halpoja autotarvikkeita.
-
1600SL
No joo
asentajien virkeä olemus jäi kyllä mullekkin mieleen =)
Ostin parivuotta sitten Matin renkaasta normit 4 kpl 155 pinnattuja renkaita. Tosin kotona sitten huomasin että kautta profeetan parran yksi on väärä 165 levyinen. No sen sitten vaihdatettuani olen kyllä ajellut ihan ok matin renkailla. Mahtaako se suuntavakavuus koskaan olla paras jos on sekasarjan renkaita alla ?
Mulla on myös pinnatut talvirenkaat star rengkaasta ja toiset ties mistä. On se alkanut tulla vähän se fiilis että se on vähän huonoa säästöä noilla pinnatuilla ajaa. Voivat lupauksista huolimatta myydä vaikka mitä paskaa...
asentajien virkeä olemus jäi kyllä mullekkin mieleen =)
Ostin parivuotta sitten Matin renkaasta normit 4 kpl 155 pinnattuja renkaita. Tosin kotona sitten huomasin että kautta profeetan parran yksi on väärä 165 levyinen. No sen sitten vaihdatettuani olen kyllä ajellut ihan ok matin renkailla. Mahtaako se suuntavakavuus koskaan olla paras jos on sekasarjan renkaita alla ?
Mulla on myös pinnatut talvirenkaat star rengkaasta ja toiset ties mistä. On se alkanut tulla vähän se fiilis että se on vähän huonoa säästöä noilla pinnatuilla ajaa. Voivat lupauksista huolimatta myydä vaikka mitä paskaa...
Pinnoitettuja renkaita ostettaessa on hyvä muistaa, että ne renkaiden rungot ovat jo kymmeniätuhansia kilometrejä jonkun autossa muljunneet. Eli ovat jo "uutena" pehmeämpiä kuin käyttämättömät. Toinen asia on se, että renkaita ei saisi pinnoittaa kuin yhden kerran. Tällöin niiden runkoihin painetaan se "pinnoitettu" teksti. Mutta kuka valvoo, ettei niitä pinnotettaisi useamminkin??? Eli pinnoitettu rengas on aina enempi riskiostos, kuin käyttämätön rengas. Siitä kai se hinta-erokin tulee.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Olen Stefan kanssa samaa mieltä. Kun ostaa kerralla kunnon renkaat ei tartte muutamaan vuoteen ostaa lainkaan renkaita.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
-
Veltto
Soitin, sanoivat että yleinen vika kun alla eri lailla kuluneet renkaat eri akseleilla heh. Ajoin alkuperäisellä venäläisellä vararenkaalla ja yhdellä josta kudokset sivusta rikki Sysmästä Espooseen viime viikonloppuna ja kulku oli ihan vakaata. Kokeilen vielä vaihtaa matit eteen, toivottavasti auttaa. Pinnotettujen renkaiden merkki? Nehän on sen merkkiset mitkä niiden rungot on, näyttäis olevan hankook made in korea ei hitsi mikä ostos... Ja vielä ylivoimasesti kallein koko omistusaikana.
Näyttäis toimivan sitä paremmin lada mitä vähempi sitä korjaa tai yrittää parannella. Ainut tiellejäänti 3v aikana ollut kun biltemasta ostamani "tehopuola" hajos 3kk käytön jälkeen, onneks vanhan olin säästäny sillä se kulkee vieläki. Sentään Olarin varaosan katkojan kärjet ja kondensaattori on vielä toiminu.
Näyttäis toimivan sitä paremmin lada mitä vähempi sitä korjaa tai yrittää parannella. Ainut tiellejäänti 3v aikana ollut kun biltemasta ostamani "tehopuola" hajos 3kk käytön jälkeen, onneks vanhan olin säästäny sillä se kulkee vieläki. Sentään Olarin varaosan katkojan kärjet ja kondensaattori on vielä toiminu.
