Kallis Lada 1200s projekti!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
-
teemukoo
Kallis Lada 1200s projekti!
Olen intohimoisesti aloittamassa vanhan "tunne-arvoa" omaavan Ladan kunnostamisen. vm. on -87 mutta koska auto on seissyt jo vuosia pihojen perillä on pellit ja pohja päässeet ruostumaan paikoin puhki. Nyt kuitenkin uutta osaa on ruvennut kerääntymään lokasuojia, ovipeltiä, ikkunan kromilistaa, peilejä yms... joten on innostusta aloittaa saattamaan larppaa jälleen uuteen uskoon. Ikäväkseni huomasin etten todellakaan omaa "autopeltisepän" vikaa ja kyllästyin hiomiseen / vanhojen lokasuojien poistoon oitis. Nyt olen viemässä Larppaa päivähoitoon paikalliselle autopeltisepälle ja jo etulokasuojien paikalleen asentaminen tulee kustantamaan n. 400€. Samalla lupasi peltiseppä tehdä arvion loppu auton ruostevikojen (taka-kaaret, ovien alareunat, pohja yms...) kunnostamisesta jotka arvatenkin tulevat maksamaan mansikoita. Niin ja tietenkin lopuksi maalaus ko. autolle huh huh...
No, tätä tämä lada-huuma sitten kait on...
No, tätä tämä lada-huuma sitten kait on...
-
teemukoo
-
Liepuska
Re: Kallis Lada 1200s projekti!
Ei kai sitä kukaan syntymästään asti omaa autopeltisepän vikaa. Kaikki ovat jostain alottaneet. Itse aloitin ~8-vuotiaana hitsailemalla kappaleita toisiinsa huvikseni, myöhemmin autojen kanssa opettelin muokkaamaan peltiä enemmänkin.teemukoo kirjoitti: Ikäväkseni huomasin etten todellakaan omaa "autopeltisepän" vikaa ja kyllästyin hiomiseen / vanhojen lokasuojien poistoon oitis.
Joten pilli vaan käteen ja harjoittelemaan. Saat yhteen autoon menevällä rahasummalla jo hyvät vehkeet ja vastineeksi rahallesi saat iloa, surua ja tulevaisuudessa rahan säästöä.
(Jos et huolehdi "turvallisuudesta"=
Re: Kallis Lada 1200s projekti!
Aivan...Itse en ollut aikaisemmin muokannut autonpeltiä, mutta amatsussa sain harjoitustyönä tehdä vanhaan nissaniin takakaaren...Liepuska kirjoitti:Ei kai sitä kukaan syntymästään asti omaa autopeltisepän vikaa. Kaikki ovat jostain alottaneet. Itse aloitin ~8-vuotiaana hitsailemalla kappaleita toisiinsa huvikseni, myöhemmin autojen kanssa opettelin muokkaamaan peltiä enemmänkin.teemukoo kirjoitti: Ikäväkseni huomasin etten todellakaan omaa "autopeltisepän" vikaa ja kyllästyin hiomiseen / vanhojen lokasuojien poistoon oitis.
Joten pilli vaan käteen ja harjoittelemaan. Saat yhteen autoon menevällä rahasummalla jo hyvät vehkeet ja vastineeksi rahallesi saat iloa, surua ja tulevaisuudessa rahan säästöä.
(Jos et huolehdi "turvallisuudesta"=, saat myös kipeät ja vettä vuotavat silmät
)
Toiselta puolelta mikä oli ehjä katsoin mallia ja tein sen mukaan toisen...Hyvin onnistu ekaks työks...sen jälkeen oon oikonu kavereitten autoista peltejä...
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94
-
teemukoo
Kiitoksia vinkeistä, tässä kuitenkin kävi niin että juuri olin pari tuntia "apupoikana" kun ammattimies teki peltityötä... Koitan opiskella siellä ja miksipä ei jo seuraavalla projektilla tulisi investoitua omiin vehkeisiin... lokasuoja lähti irti ammattimiehen ottamana 10minuutissa. Jonkinmoinen paine-ilma poravasara hänellä oli käytössä jota hän käytti kun taiteilija sivellintä 
-
teemukoo
-No niin. Nyt on Lada pajalla ja pelti-seppä setä sen kimpussa. Aamupäivä meni sisustuksia, lamppuja ja puskurin kiinnikkeitä irroitellessa hallilla ja päivällä oli sitten jännittävin osuus ajelle Larpalla läpi taajaman tuonne sepälle, olisi oikeastaan ollut hauska nähdä mitä konstaapelit olisi tuumailleet moisella virityksellä ajeluste kun sisuksia ei ollut kun kuskin penkki ja koelauta ja ulkopuolelta olikin raksittu kaikki irtilähtevä irti. Peltiseppä kiskaisi 10minuutissa kuskin puoleisen lokarin irti ja antoipa siinä minullekkin "homman kustannuksia alentavia" hommia, ovien irroittelua yms... Kehoitti oitis hommaamaan uusia ovia koska vanhojen korjaust tulee kuulemma kalliimmaksi. Alustavan hinta-arvion "urakasta" ilmoitti tuossa viimeisimmäksi ja arveli jotta 600-700€:lla kuulemma pääsee pitkälle ruoste-suojauksessa... Minä lähden keräilemään pulloja.
upea harrastus
Luulen monien täällä arvostavan tuollaisia teemukoon kaltaisia harrastukselleen antautuneita ihmisiä.
Se on upea hanke. Tuollaiset autot ovat katoava luonnonvara.
Kerrohan teemu asian etenemisestä.
Se on upea hanke. Tuollaiset autot ovat katoava luonnonvara.
Kerrohan teemu asian etenemisestä.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
-
teemukoo
Re: upea harrastus
Harva alkaisi laittaan ladaan tuommoisia summia peltitöiden osalta. Ja muutenkaan. Eli on todella hyvä että päätit kustannuksistä huolimatta vielä elvyttää ladan teemu.pena kirjoitti:Luulen monien täällä arvostavan tuollaisia teemukoon kaltaisia harrastukselleen antautuneita ihmisiä.
Se on upea hanke. Tuollaiset autot ovat katoava luonnonvara.
Kerrohan teemu asian etenemisestä.
Ja vielä näin vähän ohi aiheen:
Onko tuo kuinkakin yleistä että tuo ketjun ohjari on rikki? Koska koulussakin jouduin vaihtamaan ihan vasta tuollaisen että oli tuosta ohjurista koko keskusta pudonnut pois. Reunat vain jäljellä... Omasta olis kohta varmaan jo lähteny kans mutta kun aukaisin kannen niin tuli samalla tarkistettua tuon kunto joon oli kulunut jo aika loppuun...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Tuo kanteen tuleva palikka on useassa koneessa, jonka olen purkanut, ollut siellä apuakselin hammaspyörän paikkeilla eli irti ja kannesta on monasti jo hävinny sen palikan kiinnityskohdatkin
Tuo johtunee siitä että on ajetttu löysällä ketjulla ja ketju on napannu palikan mukaansa....
124/2101 practical beauty
Mullahan lähti se ohjuri kans heti kättelyssä, kun ekan kerran päätin lähtee oikeen kaasu pohjassa Nivalla liikeelle. Kuulu vaan PAM ja sitten alko ketjun iloinen rallatus! Onneks sain sen yläkautta ronkittua pois ja uuden tilalle. Pitää muistaa pitää ketju kireellä, on se sen verran rimpulan näkönen osa toi ohjuri.arpati kirjoitti:Tuo kanteen tuleva palikka on useassa koneessa, jonka olen purkanut, ollut siellä apuakselin hammaspyörän paikkeilla eli irti ja kannesta on monasti jo hävinny sen palikan kiinnityskohdatkinTuo johtunee siitä että on ajetttu löysällä ketjulla ja ketju on napannu palikan mukaansa....
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
-
teemukoo
Voi tätä ilon PÄivää....
Nyt se mun "kakkos" larppa on rekisteröity... Peltiseppä-setä oli kiva setä ja nikkaroi sen kahden euron larpan kuntoon 200€:lla ja niinpä sitä sitten ylpeänä ilman kilpiä ajeltiin tänään paikalliselle katsastusasemalle leimaa hakemaan... Heh, onneksi oli tuttu katsastusmies koska esim. vilkut eivät toimineet sinne mennessä ja pakokaasupäästöt oli persiillään... Ko. katsastusmiehen kanssa kahdestaan ruuvattiin kummatkin kuntoon ja sitten tuli kommentti "nyt sinulla on kesä-lada kilvissä"
55€ katsastus ( + p-kaasu testi ) ja 26€ uusista Eu-kilvistä.
Ylpeänä ajoin ton "jätkä-mallin ladan" tuohon emännän mersun viereen ja niinpä sillä käytiin ensimmäinen 30km koe-ajo ajelemassa. Tuntuma oli mahtava, nopeutta löytyi kun pienestä kylästä 130kmh ja sen jälkeen oli pakko himmata kun eturenkaat oli epätasapainossa ja jyryytti niin maan .-keleesti...
Ainoastaan yksi negatiivinen puoli oli se että laturi ei vuoden seisomisen jälkeen jostain syystä "lada"-nnut... Mittasin vielä kotia tullessa kun auto oli käynnissä ja jännite akun navoissa oli vain 11.90V joten jossain on vikaa... akku menikin tyhjäksi ja laitoin sen yöksi "tiputukseen" tuohon roikan perään... Huomenna pitäisi alkaa keksimään mitä lataamolle voisi tehdä.
Mutta että näin, olo on kuitenkin valtavan onnellinen. ( tunnehan on kun olisi lapsen saannut kun on saannut vanhan ratsun jälleen rekisteröityä:)
Ylpeänä ajoin ton "jätkä-mallin ladan" tuohon emännän mersun viereen ja niinpä sillä käytiin ensimmäinen 30km koe-ajo ajelemassa. Tuntuma oli mahtava, nopeutta löytyi kun pienestä kylästä 130kmh ja sen jälkeen oli pakko himmata kun eturenkaat oli epätasapainossa ja jyryytti niin maan .-keleesti...
Ainoastaan yksi negatiivinen puoli oli se että laturi ei vuoden seisomisen jälkeen jostain syystä "lada"-nnut... Mittasin vielä kotia tullessa kun auto oli käynnissä ja jännite akun navoissa oli vain 11.90V joten jossain on vikaa... akku menikin tyhjäksi ja laitoin sen yöksi "tiputukseen" tuohon roikan perään... Huomenna pitäisi alkaa keksimään mitä lataamolle voisi tehdä.
Mutta että näin, olo on kuitenkin valtavan onnellinen. ( tunnehan on kun olisi lapsen saannut kun on saannut vanhan ratsun jälleen rekisteröityä:)
Nonih. Onneksi olkoon!
Saas nähä millon mä saisin tuon toisen kunnolla kasaan ja katastukseen...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05