Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Samara on vähän kojelaudasta natisevampi kuin takatuupparit. Äänet saattavat oudosti kaikua pitkin ohjaamoa. Näin kitinävammaisena kokemus natinasta, joka ei ole "hallinnassa" voi joskus olla piinallista. Natina tuntui kuuluvan kuskin paikalle käsijarrukahvan tienoilta muoviosista; sattumalta jossain vaiheessa sitten huomasinkin , että keskellä kattoa oleva sisävalo aiheutti räminän
Eurosamarani GM ruisku on toiminut 1,5 vuotta ilman ainuttakaan häiriötä. Ovatko ruiskun osat sitten venäjältä vai jostain muualta; en tiedä, mutta käyttöominaisuudet ja toiminnan laatu tältä osin on ollut parasta A-luokkaa. Ajettu tänä aikana 36 000 km.
Sitten vielä itse asiaan: Jos on vettä jalkatilassa, se jostain sinne vuotaa?
Ostin talvella -98 eurosamaran ajettu 35 000 km; hinta oli 3200 €. Jos haet autoa pitemmäksi aikaa, etsi jostain vähemmän ajettu yksilö. Ei auto ole vielä "loppu", mutta kun on samaan hintaan saatavissa puolet vähemmän ajettujakin...Osta keltaiseen pörssiin lukuaikaa ja haarukoi sieltä autoja. Sieltä olen löytänyt Eurosamarani. Käy siellä usein ja kun "se" on kohdalla: toimi
Oman käsityksen mukaan GM:n ruiskun osat ovat jenkkiläisiä (Rochester) ainakin niissä ekoissa alkaen 95->, keskusyksikössä muistaakseni luki itsellä kuitenkin Made in Singapore. Rochesterin värkit on mm. Cadillacissa joten eihän se ihme jos ne Ladillacissakin pelaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Toinen yksilö koeajettu. vm.-96 5ovinen. ajettu n.90tkm. Saman verran ruostunut kuin ensimmäinenkin, etulokasuojassa lommo ja muutenkin epäsiistimmän näköinen. Tässä oli hiljaisempi vaihdelaatikko moottorijarrutuksessa. Hintaa tasaraha 1000Euroa.
Sitä "change engine" valoa en löytänyt tästäkään, valokytkimen oikealla puolella hätävilkku, takalasin lämmitin, joku kolmas kytkin, oisko sumuvalo ja sitten tyhjä peitelevy.
Huomenna testiin vm.96 1700i farmari, ajettu tasan 100tkm.
Minullakin on samanlainen "kitinävamma"kuin Ladamasterillakin.Autossa saa olla auton renkaiden ääniä,moottorin ääniä eri taajuudella ym. mutta kitinä saa verenpaineen nousemaan,narina vetää sen tappiin.Minunkin Samarassa oli määrittelemätön kitinä kojelaudan suunnalla joka vaivasi kuukausikaupalla.Silloin pyysin vaimon apua.Hän sanoi kitinän tulevan vasemmalta ja minä kuulin sen tulevan oikealta.Todellisuudessa kitinä tuli pään läheltä sisävalaisimelta,kuten Ladamasterillakin.Kerran oli kans häiritsevä äääni kojelaudassa.Syyksi paljastui hanskalokeron sarana-tappina toimiva pitkä rautalanka,jonka kiilasin hiljaiseksi jollakin ruuvilla.Narina saa minut suorastaan heikkopäiseksi.Vasemman etujousituksen suunnalta alkoi kuulua narinaa.Se kuului kun auton kori liikahti sisäänistuttaessa ja pois noustessa.Samoin se narisi hitaassa ajossa.Syyksi paljastui kuiva alapallonivel,jonka suojakumi oli rikki.Äänen havaitsemista voi eliminoimalla psykologisella tempulla.Istuttaa pehmohiiriperheen kojelaudan päälle ja antaa ymmärtää äänen tulevan niistä.
jeps eiköhän se ruisku ole ihan aitoa GM tavaraa, venäläisillä kun on omia markkinoita varten omat kopiot GM ja Bosch ruiskuista, on syynä sitten laatu vai jokin lisenssisopimuksen ehto että vientiautoihin laitetaan alkuperäiset? Noi GM ruiskut on jo jääny pois Lada tuotannosta, joten Boschissa on tulevaisuus.
Hämeen sanomissa oli tossa joku päivä alle 2000 euron -00 ruiskusamara, oikein hyvä ja vähän ajettu sekä huollettu, ei ollenkaan pahan hintainen jos ilmoituksen lupaukset täyttyvät.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:
Hämeen sanomissa oli tossa joku päivä alle 2000 euron -00 ruiskusamara, oikein hyvä ja vähän ajettu sekä huollettu, ei ollenkaan pahan hintainen jos ilmoituksen lupaukset täyttyvät.
Onhan noita. Harmi vaan ku ovat lähes kaikki "etelässä". Itse kun asun tässä pohjoispohjanmaalla ja autonhaku matka ei sais mielellään olla yli 100km, ni on huomattavasti suppeammat markkinat
Molemmat tähän mennessä kokeillut samarat ovat olleet Delta-autoissa. Raahessa ja Oulussa.
No nii. 1700i farmarikin testattu. Hintaluokka sama kuin samaroissa. Pellit paremmat, huonopi ajettavuus . Mutta mutta. Olikohan tästäkin se kuuluisa CE-valo päässyt "kärähtämään" ku ei missään vaihessa huomautellut olemassa olostaan? Ei edes auto sammuksissa, virrat päällä. Vai miten tuo lampun toimivuus/olemassa olo testataan?
pitäis sen ce:n palaa kun auto on sammuksissa virtapäällä, siinä on siis jotain vikaa, kai huomasit etsiä sitä CE-valoa sieltä keskikonsolista kellon yläpuolelta? se ei ole siinä mittariston yhteydessä vaan sellaisissa vähemmän merkkivalon näköisissä levyissä, vanhemmissa sillä kohtaa onkin vain peitelevyt.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:pitäis sen ce:n palaa kun auto on sammuksissa virtapäällä, siinä on siis jotain vikaa, kai huomasit etsiä sitä CE-valoa sieltä keskikonsolista kellon yläpuolelta? se ei ole siinä mittariston yhteydessä vaan sellaisissa vähemmän merkkivalon näköisissä levyissä, vanhemmissa sillä kohtaa onkin vain peitelevyt.
Enpä sen kummemmin osannut sitä kahtella. On ihan tarpeeksi toimintaa niissä pakollisissa, tämmöiselle jenkki/japsi autoihin tottuneelle
Noh, ens kerralla olen viisaampi.
Loppu se samara kuume ku pääsin oikean 1200S:n rattiin. On se sentään Ladan tuntuinen verrattuna tuohon samaraan Ostin sitte semmosen, 1200S, vm.-90, ajettu 109tkm.
Viime maanantaina ostin itselle juuri -95 1500i samaran ja kaikki edellä kirjoitettu pitää hyvin paikkansa, ruostetta on melkein joka saumassa mutta ei pohjassa, tekniikka puoli pelaa hyvin, tosin ajomääräkin on vain 56tkm. Se engine valo on juuri se sun kuvailema tyhjä peitelevy siinä katkasijoiden vieressä keskikonsolissa.Omani löysin nettiauto.comista ja kovan tinkimisen jälkeen hinta tippui 1000e 400 euroon. Eli näyttää siltä että autoliikkeet tahtoo päästä ladoista eroon koska tinkivät hintaa huomattavasti enemmän kuin yksityiset.
,_,/ukka kirjoitti:Loppu se samara kuume ku pääsin oikean 1200S:n rattiin. On se sentään Ladan tuntuinen verrattuna tuohon samaraan Ostin sitte semmosen, 1200S, vm.-90, ajettu 109tkm.
Euro-Samaran hinta on laskenut. Vihdin Nummelan Deltassa on ajamaton Samara tarjolla hintaan 2700, ellen nyt aivan väärin nähnyt.
Salossa vastaava peli maksoi 3700, DeltaAutossa sielläkin. Nyt on rauta halpaa!
Itse ostin viime kesänä 98-Eurosamaran jolla silloin ajettu 87000. Nyt on 40 000 kilometriä lisää. Vetonivelen jouduin vaihtamaan ja alussa oli ongelmia etupyörien tasapainon kanssa, joku oli pannut Fiatin kiekot alle eivätkä ne istuneet.
Muutoin on mennyt vailla ongelmia ja bensaa kuluu 6.2-6.7 litraa kilometrillä.