Katsastus

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Katsastus

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon. Vikalista ilmestyy tänne illan mittaan. On se vaan niiiiiin pitkä että ei kerkee nyt naputella. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Nyt on pakko kysyä, että kävitkö mahdollisesti Rantaperkiössä, ja mikä oli katsastusmiehen nimi? :wink:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Pöh, Rantaperkiössä mun Larppa meni viime kesänä moitteetta katsastuksesta läpi!
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Siis tää oli Hämeen autokatsastus oy. Sarankulmassa siis. Nuutisarankadulla. Varmaan kaikki paikalliset tietää lafkan. Piti sitä viellä koittaa. En ole em. firmassa kai kun kerran saanut autoni laakista läpi. En tiedä kertooko se syynin tarkkuudesta vai inssien v-mäisyydestä. Vai onko se vaan niin että mulla on niin risat autot muka aina... Kuulemma em. firma johti joskus hylkäysprosenteissakin tällä seudulla...

Elikkäs vikalistaan:

1. Rekisterikilpi; Kilven kiinnitys. Rautalanka ei kuulemma kelpaa. Pitäs olla ruuveja kuulemma. Kumpi sit on tukevampi ruosteeton/ruostumaton rautalanka ritilikössä vai pelliruuvi pellissä. Varsinkin jos pelli ei oo enää ihan ehtaa... sitä voi sitten itse kukin miettiä. :?

2. Käyttöjarru; takana oli kuulemma liikaa eroa. Eli toinen oli 150 ja toinen 50. Kuka sitä takajarrua tarttee? Edessä se voima pitää olla. :wink:

3. Päästöt; CO 7,31, HC 810 ppm, O2 2,0. No ohan tota tossa. Tanan hipit lakeineen..menis tehtaitten kimppuun ennemmin... :evil:

4. Taka-akselisto; Oikea takatukivarsi oli vääntynyt. Siis se mikä on pituus suunnassa. Arvelinkin että tästä tulee sanomista, mutta sou not. Simpukasta ja ratin löysistä oli kyllä vääntöö...

5. Ohjauslaitteet; Simkupukan löysyys ja oikea raidetangonpää väljä. No nää on ikäviä mutta ymmärrettäviä Turvallisuus on A ja O.

6. Alusta; Ruostevaurio: takakontin lattia. Eiks se ollut kuullut takakontin tuuletuksesta. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
NesteHukka
Viestit: 722
Liittynyt: 4.10.2003 12:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tjaa-a... Mihinkähän sitä uskaltaa enää autojansa viedä näytille... On meinaan toiset taas tuota Hämeen autokatsastusta kehuneet, tyyliin että "vie sinne, siellä katotaan, että auto toimii, eikä takerruta pikkuasioihin"...
Rantaperkiö on ainoa mikä on saletti, että sinne en vie enää ikinä enkä mitään. Jos tietty katsastusmies sattuu mulle osumaan Rantaperkiössä, niin se on takuuvarma hylsy. Se kaivaa autosta vian, vaikka menisi ylitöiksi. En tiedä millä tapaa mää olen sen muroihin kussut, vai vihaako se just meikäläisen autoja.
Nivan katsastan tästälähtien kangasalla, oli niin positiivinen kokemus siitä käynnistä. Fiiatille en ole vielä päättänyt uutta katsastuspaikkaa. Pitäisikin päättää pian, sillä ens viikko aikaa kokeilla. :roll:
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Ja minähän möin sulle koko takatukivarsi sarjan jolla olisi pitänyt mennä läpi siltä osin jotta hujahtaa. Vai joko kerkesit nekin mutkille vääntämään.
Lada rules
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ja mä taas olen kuullut pelkkää pahaa Hämeen autokatsastuksesta. En ole kuullut että kenenkään auto olis menny siellä ekalla lävitte.

Lietsussa sai uZun katiska leiman viime kesänä ;)
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

RTJN65: Ei sitä ole viellä keretty vaihtaan. Eikä se nyt niin pahasti ollut mutkalla, mut liikaa inssin mielestä. Ja mä en sitä siis mutkalle laittanut. Se oli jo kun ton ostin. 99%:n todennäkösyydellä joku kohmo on nostanut autoa tunkilla siitä.

Vaan on tota listaan tossa. :( Onko se sit suuttimen vaihto mikä noihin kaasuihin sit auttas?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Onneksi alavudella menee harraste autoksi luokiteltavat vehkeet helposti läpi, mulla on peräkontin molemmin puolin isot reiät eikä niistä sanottu mitään. ja muutenkin tosi asiallista käytöstä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Mulla meni Samara ajokieltoon yli 9% CO:n takia ja piti vain se yksi digiboxi (5 euroa) vaihtaa, siinä se olikin. Tosin se ei taida tossa onnistua samoin..... kyllä se siitä iloksi muuttuu
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

No menihä toiki siis ajokieltoon. Meinaan se on 6%:a mitä saa olla häkää ja jos menee yli niin ajokielto tulee. :( Kaasarissa kai se sit joku pissii kun puristuksia on ihan OK.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1986
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

veli alexei kirjoitti:Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon. :(
Ymmärrän kyllä että hitsit, mutta kyllä sen vikalistan perusteella, niin olis Mersu / BMW / Cadillac / tms. länsirottelo hylätty myös
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Vanja-eno kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon. :(
Ymmärrän kyllä että hitsit, mutta kyllä sen vikalistan perusteella, niin olis Mersu / BMW / Cadillac / tms. länsirottelo hylätty myös
Jees, mut koska on isoilla toleransseilla tehty auto niin katsastus pitäs suorittaa myös näitten toleranssien mukaan. ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1688
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Nonnis kirjoitti:Lietsussa sai uZun katiska leiman viime kesänä ;)
Ahaa, siis se tumma sininen on naamiointiväri ja ne vaaleat raidet ohjaavat kalat sen nieluun. :arrow: :arrow: :arrow: :o
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Kaverin Fiatissa oli tulossa käyttämättömyyspoisto viime kesäkuun lopuilla. Hän vaihtoi kannentiivisteen edellisenä iltana ja vei auton katsastukseen tietoisena, ettei se mene läpi. Kunhan ei vaan poistu rekisteristä. Hän saikin katsmieheltä kaksisivuisen vikalistan ja korjaili kuukauden aikana kaikki jälkitarkastukseen määrätyt viat (pääasiassa hitsausta). Jälkitarkastuksessa katsastusmies tutkaili autoa lähinnä päällisin puolin ja mutisi jotain, että hyvin on tehty ja löi leiman lappuun. Kaveri tunnetaan asemalla ennestään.

Sama episodi toistui viime viikolla Opel Asconan kanssa. Kaveri sääti kaasarin katsastuksen aikana, kun katsmies uhkasi ajokiellolla. Lopputuloksena jälkitarkastukseen alapallo (jota katsmies ei edes itse huomannut), takajarrut ja yksi reikä. Helmat hän hitsasi jo edellisenä iltana.

Näin Jyväskylässä. Onnistuipa kaverini katsastamaan siellä yhden Coltin ilman takaiskareita.
Vastaa Viestiin