Katsastus
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Katsastus
Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon. Vikalista ilmestyy tänne illan mittaan. On se vaan niiiiiin pitkä että ei kerkee nyt naputella. 
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Siis tää oli Hämeen autokatsastus oy. Sarankulmassa siis. Nuutisarankadulla. Varmaan kaikki paikalliset tietää lafkan. Piti sitä viellä koittaa. En ole em. firmassa kai kun kerran saanut autoni laakista läpi. En tiedä kertooko se syynin tarkkuudesta vai inssien v-mäisyydestä. Vai onko se vaan niin että mulla on niin risat autot muka aina... Kuulemma em. firma johti joskus hylkäysprosenteissakin tällä seudulla...
Elikkäs vikalistaan:
1. Rekisterikilpi; Kilven kiinnitys. Rautalanka ei kuulemma kelpaa. Pitäs olla ruuveja kuulemma. Kumpi sit on tukevampi ruosteeton/ruostumaton rautalanka ritilikössä vai pelliruuvi pellissä. Varsinkin jos pelli ei oo enää ihan ehtaa... sitä voi sitten itse kukin miettiä.
2. Käyttöjarru; takana oli kuulemma liikaa eroa. Eli toinen oli 150 ja toinen 50. Kuka sitä takajarrua tarttee? Edessä se voima pitää olla.
3. Päästöt; CO 7,31, HC 810 ppm, O2 2,0. No ohan tota tossa. Tanan hipit lakeineen..menis tehtaitten kimppuun ennemmin...
4. Taka-akselisto; Oikea takatukivarsi oli vääntynyt. Siis se mikä on pituus suunnassa. Arvelinkin että tästä tulee sanomista, mutta sou not. Simpukasta ja ratin löysistä oli kyllä vääntöö...
5. Ohjauslaitteet; Simkupukan löysyys ja oikea raidetangonpää väljä. No nää on ikäviä mutta ymmärrettäviä Turvallisuus on A ja O.
6. Alusta; Ruostevaurio: takakontin lattia. Eiks se ollut kuullut takakontin tuuletuksesta.
Elikkäs vikalistaan:
1. Rekisterikilpi; Kilven kiinnitys. Rautalanka ei kuulemma kelpaa. Pitäs olla ruuveja kuulemma. Kumpi sit on tukevampi ruosteeton/ruostumaton rautalanka ritilikössä vai pelliruuvi pellissä. Varsinkin jos pelli ei oo enää ihan ehtaa... sitä voi sitten itse kukin miettiä.
2. Käyttöjarru; takana oli kuulemma liikaa eroa. Eli toinen oli 150 ja toinen 50. Kuka sitä takajarrua tarttee? Edessä se voima pitää olla.
3. Päästöt; CO 7,31, HC 810 ppm, O2 2,0. No ohan tota tossa. Tanan hipit lakeineen..menis tehtaitten kimppuun ennemmin...
4. Taka-akselisto; Oikea takatukivarsi oli vääntynyt. Siis se mikä on pituus suunnassa. Arvelinkin että tästä tulee sanomista, mutta sou not. Simpukasta ja ratin löysistä oli kyllä vääntöö...
5. Ohjauslaitteet; Simkupukan löysyys ja oikea raidetangonpää väljä. No nää on ikäviä mutta ymmärrettäviä Turvallisuus on A ja O.
6. Alusta; Ruostevaurio: takakontin lattia. Eiks se ollut kuullut takakontin tuuletuksesta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Tjaa-a... Mihinkähän sitä uskaltaa enää autojansa viedä näytille... On meinaan toiset taas tuota Hämeen autokatsastusta kehuneet, tyyliin että "vie sinne, siellä katotaan, että auto toimii, eikä takerruta pikkuasioihin"...
Rantaperkiö on ainoa mikä on saletti, että sinne en vie enää ikinä enkä mitään. Jos tietty katsastusmies sattuu mulle osumaan Rantaperkiössä, niin se on takuuvarma hylsy. Se kaivaa autosta vian, vaikka menisi ylitöiksi. En tiedä millä tapaa mää olen sen muroihin kussut, vai vihaako se just meikäläisen autoja.
Nivan katsastan tästälähtien kangasalla, oli niin positiivinen kokemus siitä käynnistä. Fiiatille en ole vielä päättänyt uutta katsastuspaikkaa. Pitäisikin päättää pian, sillä ens viikko aikaa kokeilla.
Rantaperkiö on ainoa mikä on saletti, että sinne en vie enää ikinä enkä mitään. Jos tietty katsastusmies sattuu mulle osumaan Rantaperkiössä, niin se on takuuvarma hylsy. Se kaivaa autosta vian, vaikka menisi ylitöiksi. En tiedä millä tapaa mää olen sen muroihin kussut, vai vihaako se just meikäläisen autoja.
Nivan katsastan tästälähtien kangasalla, oli niin positiivinen kokemus siitä käynnistä. Fiiatille en ole vielä päättänyt uutta katsastuspaikkaa. Pitäisikin päättää pian, sillä ens viikko aikaa kokeilla.
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
RTJN65: Ei sitä ole viellä keretty vaihtaan. Eikä se nyt niin pahasti ollut mutkalla, mut liikaa inssin mielestä. Ja mä en sitä siis mutkalle laittanut. Se oli jo kun ton ostin. 99%:n todennäkösyydellä joku kohmo on nostanut autoa tunkilla siitä.
Vaan on tota listaan tossa.
Onko se sit suuttimen vaihto mikä noihin kaasuihin sit auttas?
Vaan on tota listaan tossa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
Mulla meni Samara ajokieltoon yli 9% CO:n takia ja piti vain se yksi digiboxi (5 euroa) vaihtaa, siinä se olikin. Tosin se ei taida tossa onnistua samoin..... kyllä se siitä iloksi muuttuu
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
No menihä toiki siis ajokieltoon. Meinaan se on 6%:a mitä saa olla häkää ja jos menee yli niin ajokielto tulee.
Kaasarissa kai se sit joku pissii kun puristuksia on ihan OK.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Re: Katsastus
Ymmärrän kyllä että hitsit, mutta kyllä sen vikalistan perusteella, niin olis Mersu / BMW / Cadillac / tms. länsirottelo hylätty myösveli alexei kirjoitti:Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Katsastus
Jees, mut koska on isoilla toleransseilla tehty auto niin katsastus pitäs suorittaa myös näitten toleranssien mukaan.Vanja-eno kirjoitti:Ymmärrän kyllä että hitsit, mutta kyllä sen vikalistan perusteella, niin olis Mersu / BMW / Cadillac / tms. länsirottelo hylätty myösveli alexei kirjoitti:Voi h*tsi. Ei tullut sit SL:n leimaa. Tais olla Ladavaistainen setä katastamassa. Tai sit sillä oli vaan huono päivä. Ois kai halunnut jo vapun viettoon.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kaverin Fiatissa oli tulossa käyttämättömyyspoisto viime kesäkuun lopuilla. Hän vaihtoi kannentiivisteen edellisenä iltana ja vei auton katsastukseen tietoisena, ettei se mene läpi. Kunhan ei vaan poistu rekisteristä. Hän saikin katsmieheltä kaksisivuisen vikalistan ja korjaili kuukauden aikana kaikki jälkitarkastukseen määrätyt viat (pääasiassa hitsausta). Jälkitarkastuksessa katsastusmies tutkaili autoa lähinnä päällisin puolin ja mutisi jotain, että hyvin on tehty ja löi leiman lappuun. Kaveri tunnetaan asemalla ennestään.
Sama episodi toistui viime viikolla Opel Asconan kanssa. Kaveri sääti kaasarin katsastuksen aikana, kun katsmies uhkasi ajokiellolla. Lopputuloksena jälkitarkastukseen alapallo (jota katsmies ei edes itse huomannut), takajarrut ja yksi reikä. Helmat hän hitsasi jo edellisenä iltana.
Näin Jyväskylässä. Onnistuipa kaverini katsastamaan siellä yhden Coltin ilman takaiskareita.
Sama episodi toistui viime viikolla Opel Asconan kanssa. Kaveri sääti kaasarin katsastuksen aikana, kun katsmies uhkasi ajokiellolla. Lopputuloksena jälkitarkastukseen alapallo (jota katsmies ei edes itse huomannut), takajarrut ja yksi reikä. Helmat hän hitsasi jo edellisenä iltana.
Näin Jyväskylässä. Onnistuipa kaverini katsastamaan siellä yhden Coltin ilman takaiskareita.
