1700i???

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Samaa ihmetelen että miksi vedätellä 40km/h ja toisaalla ihmetellä että laatkikko hajoo niin äkkiä...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Jankos kirjoitti:Samaa ihmetelen että miksi vedätellä 40km/h ja toisaalla ihmetellä että laatkikko hajoo niin äkkiä...
Jospa se oli vaan kokeilu? Pakkohan tommosia on kokeilla :lol:

Mä noudatan ohjekirjan suosituksia, eli neloselle vasta 50:ssä ja vitoselle 70:ssä. Mutta ei mulla ookaan 1700i:tä ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Toisaalta sen kyllä ymmärtää 1700i:ssä tuon matalilla kierroksilla vedättelyn, se kun vetää sieltä tyhjäkäynistä asti niin hienosti niin ei huomaa vaihtaa pienemmälle...
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

siis ihan kokeilua lähinnä, koska yleensä en huomaa vitoselle vaihtaakaan kun omat autot on aina nelivaihteisia. Tolla vaan tuon esiin juuri tuota mahtavaa vääntöä mikä autosta löytyy eli tasainen kulku pintakaasulla ECON nollissa onnistuu tuossa vauhdissa 5. vaihteellakin. Eikös paljon vahingollisempaa ja kuluttavampaa olisi sittten alkaa kiihdyttämään tuosta nopeudesta, vaikka kyllä sekin onnistuisi. Tehokkaampi nopeuden lisäys saadaan kuitenkin pienemmällä vaihteella.

mosse-aksu: jokainen kommentti on laulun arvoinen, mä olen useita viestejä kirjoittanut virityspuolellekin vaikka en tiedä, tajua, ymmärrä virittämisestä mitään, en edes näe sitä kovin järkevänäkään. kyllä kai kohta joku alkaa jo valittaa että menee vähän ohi aiheen... :oops:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Onko tuosta 1700 mahollista tehä kaasari konetta? :?
Lujaa Laatua Larva!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

joo

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllähän siitä kaasarikoneen saa. Venäjällä alunperin toi 1700 onkin Nivassa kaasutin versiona. Siinä on tehoakin lähes samanverran, kun kaasutinmallissa ei ole kattia. Jos ihan orkkis kokoonpanolla tekee, niin alkuperäinen kaasutin tohon olisi Solex tyyppinen (ei axtekki kuitenkaan) 21073-1107010, siinä on versiosta riippuen ylimääräiset alipaine ulosotot EGR systeemiä varten, mutta sitähän ei välttämättä tarvii, sitä alipainetta voi käyttää vaikka tarvittaessa johonkin muuhun. Myös vanhanmallinen kaasutin menis yhtälailla mutta on toi 21073 oikein kalibroitu tota varten. Niitä kai saa venäjältä johonkin 50 euron hintaan. Alkuperäinen sytytysjärjestelmä on kärjetön. Jakaja on hivenen erillainen kuin 1500/1600 malleissa, erot keskipako- ja alipainesäätimissä, mutta myös vanhat toimii. jakajan malli on 3810.3706

AI teki muutoksen -71 Ladaan perinteisin osin ja hyvin on toiminut. AI voi varmasti kertoa asiasta lisää.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

eihän se ladakaan tai mikään muukaan liiku kunnolla 40km/h vitosvaihteella.asiasta toiseen että noita tehdasuusia 1700 koneita kaikkine tilpetööreineen saa kuulemma venäjältä 600$ ja kaasuttimiakin 50$ sun muuta samoihin hintoihin mutt mitähän ne sitten maksaa esim delta autossa ?
Vastaa Viestiin