1700i???

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
boxi

1700i???

Viesti Kirjoittaja boxi »

On ollut 2107 1300 ja 2104 1500 ladat :mrgreen: . Nyt olisi aika hankkia taas LADA! :idea: :idea: :idea: :idea:
Mielessä on käynyt 1700i, mitä kokemuksia kyseisestä ladasta löytyy teiltä? Olen tutuilta kysellyt mutta harva tietää mitään tästä ruiskulaatokasta.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

jeps

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Itsellä oli viikon verran 1700i mutta kokemusta on myös isän vastaavasta. Kumpainenkin siis 21073-40 eli sedan mallia.

Jos vertais vaikka tollaseen 1300 S (21072) malliin, niin 1700i vääntää hyvin ja kulkee tasaisesti ja vastaa kaasuun paljon äkäisemmin. Ainoastaan oikein brutaalissa lähtemisessä olen huomannut pätkimistä (oliko joku kierroksia rajottava systeemi). Hitaammissa vauhdeissa vanha 1500 Lada lähtee ihan yhtä hyvin jos ei paremminkin, mutta matka ajossa 1700i menee mukavammin ja taloudellisemmin.

Mutta sitten jos tulee vikaa, niin onhan osat jonkin verran kalliimpia. Sinänsähän vähemmän on jatkuvaa huoltoa kaipaavia osia, kuten sytytyksen osat. Mutta esim. bensapumppu vaurioista olen kuullut ja se on kallis verrattuna vanhaan. Kuuleman perusteella vaihteisto ei tahdo pysyä niin hyvin kasassa, isän autoonkin tehty alle 80 tkm ajettuna lootaremonttia. Ja välillä tuntuu siltä että tuohon malliin on vaikea saadakaan osia, venäläisillekin 1700 yksipisteruisku on lähinnä vientimalli.

Uudet autot on tietysti usein siistimmässä kunnossa ja vähemmän ajettuja kuin vanhemmat, mutta perustaltaan -90 lukuiset on vähän kevyemmin varustettuja kuin 10 vuotta vanhemmat. Esim. kaikissa 1300 S:ssä taisi olla aina kunnon kangasverhoilut ovissakin, kun 1700i:ssä on mustaa muovia (joka sinänsä on käytössä hyvä helposti puhdistettava) mutta antaa hivenen halvan vaikutelman. Osassa autoja voi kyllä olla Konelan asentamia erikoisverhoilujakin. Yksi hauska yksityiskohta mikä on viimeisimmissä 1700i Combi malleissa: aurinkolippa on pultattu kattoon kiinni niin ettei sitä voi kääntää sivulle (turvallisuus syistä?)!!!

mut hintaansa nähden varmasti hyvä hankinta ja ainakin toiminnaltaan parempi kuin 90-luvun katalysaattori kaasutin mallit.

vaikka kyllä nekin toimii jos on asianmukaisesti huollettu ja pidetty auto, älkää nyt axtekki ihmiset käsittäkö mua mitenkään axtekki vihamieliseksi!!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Itellä oli kaks ja molemmat parempia ku kaasari mallit
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
max40w

Viesti Kirjoittaja max40w »

Kokemusta vm.96 sedanista:

+ kulkee iloisesti, ei jää jalkoihin
+ halpa hankkia, tuntuu uudemmat kantit olevan harvojen haluamia
+ ihmiset kehuu että meinaatko museokatsastaa, eivät usko että on niin uusi
+ hyvä perustekniikka

- kirottu GM yksipiste-ruisku, ei todellakaan hyvä valinta ladaan
- ruiskun sähköjohdot ja alipaineletku "spagetit" kerjäävät vikoja
- korjausoppaita ei tunnu löytyvän mistään, tavallisella kotikorjaajalle vaikea
- pakokaasupäästörajat tiukemmat kuin 80-luvun malleille, herkästi hylkyyn jos ei ihan kohdillaan ole
- bensaa palaa paljon, itsellä säädöissään jatkuvasti 8-10 litraa sekalaisessa ajossa
- bensapumppu hajoaa herkästi jos tankin ajaa lähes tyhjäksi, ilmeisesti haukkaa ilmaa
- varaosat liittyen ruiskuun ja katalysaattoriin kalliita ja usein tilaustavaraa (polttoainepumppu jotain 170 euroa uutena)
- hankala tankata, pätkii jatkuvasti kun bensa kuohuu
- pieni polttoainetankki
- bensapumppu surisee niin että sisälle kuuluu, jos ei surise niin ei toimi
- käyntihäiriöt kuulemma ihan ominaisuus, check engine valo saattaa palaa ihan miten sattuu
- musta sisusta kesällä hemmetin kuuma


Täydennän listaa kun muistan tarkemmin...
vazili 2107
Viestit: 150
Liittynyt: 3.10.2003 23:31
Paikkakunta: tampere

1700i

Viesti Kirjoittaja vazili 2107 »

Hmm,,, hyviä huomioita tosta ruutasta. No se alipaineletku määrä on omas
ta mielestäni ainaki huamattavasti pienempi kuin Axtekkipeleissä. No on-
han tuo 1-piste vähä laiskahko peli, mutta itselläni se on ollut parhaiten
pelannut Latta. Sitäpaitsi tuo vähäpäästöisyys on kaikkien uudempien auto
jen "ongelma" joten pienetkin moottoriviat estävät leiman saannin. :?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

> - musta sisusta kesällä hemmetin kuuma

On noita vaaleanharmailla plyysisisustuksillakin! Omassa purettavaksi ostamassani oli sellainen.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

kaasutin pelit tattarisuolle=romikseen(heh heh)

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

1700i on mulla ainakin toiminut paljon paremmin. ei ole sähkö-ja kaasutin vikoja
kuin edelisissä latukoissa.niitä on ollu useampia eri malleja :twisted:
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

kiva

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tänään ajelin taas välillä 1700i:llä. matalat kesärenkaat 14" aluilla ja vähän pätkityt jouset. Muuten varsin vakio ja tuntuu ihan hyvältä ajaa. Ainakin kun vertaa 1300 kaasutin samaraan, niin kyllä ihan erimalliin lähtee risteyksissä ja ei rämisekään niin paljoa. Istuma asento on myös selvästi Samaraa parempi.

Tykkään myös seurailla Econ mittaria, Samarassa se on koko ajan suuren kulutuksen alueella, mutta toi 1700i kulki taajamassa 40 km/h:ssa vitosvaihteella todella hyvin ja Econ ei noussut hälyttävästi.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
mika
Viestit: 173
Liittynyt: 16.3.2004 7:36
Paikkakunta: sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mika »

Onko nuo 1700 sit hyviä kulkeen niinku viritettyinä?
Lujaa Laatua Larva!
wilma=lada
Viestit: 74
Liittynyt: 23.1.2004 11:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja wilma=lada »

mulla on ollu 1200-1500 olleita kaasutin koneita myös yks samara niin ei nämä lähtenyt esim liikennevaloista ärhäkästi vaikka olis ollu talla pohjassa ja jäit muiden jalkoihin.piti ihan opetella tällä 1700i uudestaan kaasun käyttö ja talvellakin on varma käyntiin lähtö. ruski pojathan ei muuten minun tietääkseni arvosta näitä 1700 ja samaroita onko tekniikka sitten liian mutkikasta
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Vakio 1700i

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Onhan tuo vakio 1700i teholtaan eri luokassa kuin nuo muut...

Imupuolella on 42 tai 43 millinen imuläppä mikä tarkoittaa isompaa virtauspintaa kuin vanhassa kaasarissa.

Mutta vakioon pitää tehdä pikkumuutkset niin kulkee melko armottomasti, eli:
1. Pakoputkisto läpivirtaavaksi, katinjälkeinen osiohan on vastaava kuin -73 1500s mallissa on ollut eli ahtaampi kuin -71 1200...

2. Imuilman lämmönsäätely hässäkkä on turkasen ahdas, paljon pienempi kuin imuläppä => poistaa sen kokonaan ja laittaa ison putken kiinni putsarikoteloon ja siirtää sen talveksi sarjan päälle ja kesäksi johonkin "coolimpaan" paikkaan.

Noilla eväillä pitäis kerätä mittarin tappiin aika äkäseenkin...
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1688
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Toi 1700 i on sellanen, jota olis tehnyt mieli kokeilla.

Ps. tykätäänkö muuten huonoa, kun tällanen täysin tuntematon vanha keltanokka on joka keskusteluun tuppaamassa.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Re: kiva

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Lada-Jussi kirjoitti: Tykkään myös seurailla Econ mittaria, Samarassa se on koko ajan suuren kulutuksen alueella, mutta toi 1700i kulki taajamassa 40 km/h:ssa vitosvaihteella todella hyvin ja Econ ei noussut hälyttävästi.
Minkä ihmeen takia kaupunkiajonopeuksissa pitää käyttää vitosvaihdetta?
On sitä nerokkaampiakin lootan moottorinhajoitustapojakin keksitty.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Vastaa Viestiin