4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa
No niin nyt rupeaa kaikki voima olemaan tallella mitä tähän hätään saa, pahin syyllinen on välijäähdytin joka jää pieneksi. Syksyllä/talvella voimaa oli siis kylmemmän kelintakia monta kymmentä hepoa enemmän. Nyt ahtolämmöt melkolyhyen repäisyn jälkeen 87 astetta ja kumia sulattaessa menee yli 100 asteenkin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Pitää nyt kirjoittaa tänne kun vielä muistaa. Tuli varttimailia kokeiltua ladalla loppuaika 14.51sek ja loppunopeus 155km/h. Lähtökierrosrajoitin ei ollu käytössä joten lähtö tapahtui ilman ahtoja. Vaihtorajoitin taas oli käytössä, eli kierroksen rajoitin tipahtaa 5100 kierrokseen ja sytkä ennakko nollille siksi aikaa kun kytkintä painetaan joten vaihtaessa ei ahdot tippunu kun voi kaasun pitää pohjassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Aika hyvältä tuo konehuonekin rupee näyttämään. Koska viet penkitykseen?
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Ei kärsiny kun ilman lähtökierroksen rajoitinta lähdin eli siis ilman ahtoa, Siten jos ahdot nostaa lähdössä ylös niin ei 205 siviili rengas enää ota kiinni.ralli lada kirjoitti:kärsikö pahasti pito-ongelmista tossa 1/4maililla?
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Ei tuo mun lada ainakaan mistään hirmuisista pitovaikeuksista kärsi, jos ensimmäisen 2m saa mentyä niin ettei pääse liiaksi sutimaan niin painon siirtymä on jo nii suuri että sutimista ei juurikaan enää pääse tapahtumaan.ilkkahy kirjoitti:Onko nää larssonit niin kovasti etupainoisia vai mistä nuo hirvittävät pito-ongelmat jo 200hv tehoilla johtuu?
Ongelmana on enemmän moottorin luonne, joko lähtö on varsin vaisu ilman ahtoja lähtiessä tai sitten lähdössä on kampiakselilla vääntöä yli 300Nm ja kun tähän lisätään 2101 laatikon hidas 1 vaihde ja 4.1 perä välitys niin onhan sitä pyörillä jo ihan riittämiin sutimiseen. Joskus toki onnistuu hyvinkin lähtö eli noin 1bar ahtoa ja lähtökierros rajoitin estää liiallisen sutimisen. Hiukan pitää vielä elektroniikkaa kehittää että saa tuon lähdön paremmaksi.
Niin joo on tuo jo keulankin nostanu ilmaan, pitää olla juuri sopivan lämpöiset kumit ja vanhaa kumia paljon tienpinnassa niin etupyörät käväisee jo lähdössä ilmassa. Ei ne varmaan kovin montaa milliä korkealla käy, mutta sen verran kohoaa että vaikka ohjaus on käännettynä niin lähtee suoraan eteenpäin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Ja taas hajos turbo, ei noita antiikkisia ahtimia ole ilmeisesti suunniteltu isoille paineille. Nytpitäis keksiä jotain hieman nykyaikaisempaa mutkaa, olis mulla tuossa hiluxin varaahtimeksi varattu holset hx40 mutta se taitaa olla hieman turhan iso (eli ei siis mahdu).
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Yleensä kompura siipi ja laakerit, järjestystä en tiedä varmaksi mutta luulen että päittäis laakeri petti ensin jonka jälkeen siipi raappas koppaan ja siitä irtos pieni pala jonka jälkeen epätaspaino kulutti loputkin laakerit.

On siinä pieni mahdollisuus että tuo sopii lampun joutuu ottamaan pois että mahtuu ilmansuodatin
edit: kyllä se hx40 taitaa pellin alle mennä, rupesin jo sovittelemaan pakopesiä ylhäällä hx40 oma 17 numeroinen alhaalla vasemmalla holsetin 8 numeroinen ja oikealla alhaalla garretin 0.48ar pesä joka on jo sorvattu holsetin laakeripesään sopivaksi. Nyt vain pitää päättää minkä noista asentaa, tuo garretin pesä houkuttelee siinämieles että se sopii suoraan nykyiseen pakoputkeen ja lisäksi siinä on sisäinen kohtuu iso hukkis jota ei holsetin 8 pesässä ole. 17 pesä taas on niin iso että alle 6000 olis turha toivoakaan ahtimen heräävän.

On siinä pieni mahdollisuus että tuo sopii lampun joutuu ottamaan pois että mahtuu ilmansuodatin

edit: kyllä se hx40 taitaa pellin alle mennä, rupesin jo sovittelemaan pakopesiä ylhäällä hx40 oma 17 numeroinen alhaalla vasemmalla holsetin 8 numeroinen ja oikealla alhaalla garretin 0.48ar pesä joka on jo sorvattu holsetin laakeripesään sopivaksi. Nyt vain pitää päättää minkä noista asentaa, tuo garretin pesä houkuttelee siinämieles että se sopii suoraan nykyiseen pakoputkeen ja lisäksi siinä on sisäinen kohtuu iso hukkis jota ei holsetin 8 pesässä ole. 17 pesä taas on niin iso että alle 6000 olis turha toivoakaan ahtimen heräävän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa