4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

No niin nyt rupeaa kaikki voima olemaan tallella mitä tähän hätään saa, pahin syyllinen on välijäähdytin joka jää pieneksi. Syksyllä/talvella voimaa oli siis kylmemmän kelintakia monta kymmentä hepoa enemmän. Nyt ahtolämmöt melkolyhyen repäisyn jälkeen 87 astetta ja kumia sulattaessa menee yli 100 asteenkin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Noilla lämmöillä voi tulla jo ongelmia nakutuksen suhteen, asialle pitää tehdä jotakin :wink:

Tehokkaampi jäähy mahdollistaisi ehkä sytkänkin aikaistamisen ja se lisäisi entisestään tehoa kylmemmän ahtoilman lisäksi, tiedä sitten minkälaiset asteet sinulla on nyt sytkässä käytössä.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Mistäs tuo nykyinen välijäähy on lähtöisin?
mistä vehkeestä meinasit löytää isomman?
Hyvä että "vika" löytyi :)
21013 2300tic
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Nykyinen on mitä ilmeisemmin ducatosta, isompiahan saa teetätettyä mittojen mukaan tai tunig puljuista kiinalaisia isohkoja yleismalleja (jollainen työmatka hiluxissakin jo on kiinni)
Kuva
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Pitää nyt kirjoittaa tänne kun vielä muistaa. Tuli varttimailia kokeiltua ladalla loppuaika 14.51sek ja loppunopeus 155km/h. Lähtökierrosrajoitin ei ollu käytössä joten lähtö tapahtui ilman ahtoja. Vaihtorajoitin taas oli käytössä, eli kierroksen rajoitin tipahtaa 5100 kierrokseen ja sytkä ennakko nollille siksi aikaa kun kytkintä painetaan joten vaihtaessa ei ahdot tippunu kun voi kaasun pitää pohjassa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Aika hyvältä tuo konehuonekin rupee näyttämään. Koska viet penkitykseen?
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tuskin tulee penkkiin vietyä, kun oikeataan onparempi kun ei tedä tehoja. Jos vaikka tulos olis alle 200 heppaa niin hermothan siinämenis ja koko raato paaliin :? No tuskin sentään.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

kärsikö pahasti pito-ongelmista tossa 1/4maililla?
21013 2300tic
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ralli lada kirjoitti:kärsikö pahasti pito-ongelmista tossa 1/4maililla?
Ei kärsiny kun ilman lähtökierroksen rajoitinta lähdin eli siis ilman ahtoa, Siten jos ahdot nostaa lähdössä ylös niin ei 205 siviili rengas enää ota kiinni.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Onko nää larssonit niin kovasti etupainoisia vai mistä nuo hirvittävät pito-ongelmat jo 200hv tehoilla johtuu?
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

jäykkä ja kevyt perä :?: :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

ilkkahy kirjoitti:Onko nää larssonit niin kovasti etupainoisia vai mistä nuo hirvittävät pito-ongelmat jo 200hv tehoilla johtuu?
Ei tuo mun lada ainakaan mistään hirmuisista pitovaikeuksista kärsi, jos ensimmäisen 2m saa mentyä niin ettei pääse liiaksi sutimaan niin painon siirtymä on jo nii suuri että sutimista ei juurikaan enää pääse tapahtumaan.

Ongelmana on enemmän moottorin luonne, joko lähtö on varsin vaisu ilman ahtoja lähtiessä tai sitten lähdössä on kampiakselilla vääntöä yli 300Nm ja kun tähän lisätään 2101 laatikon hidas 1 vaihde ja 4.1 perä välitys niin onhan sitä pyörillä jo ihan riittämiin sutimiseen. Joskus toki onnistuu hyvinkin lähtö eli noin 1bar ahtoa ja lähtökierros rajoitin estää liiallisen sutimisen. Hiukan pitää vielä elektroniikkaa kehittää että saa tuon lähdön paremmaksi.

Niin joo on tuo jo keulankin nostanu ilmaan, pitää olla juuri sopivan lämpöiset kumit ja vanhaa kumia paljon tienpinnassa niin etupyörät käväisee jo lähdössä ilmassa. Ei ne varmaan kovin montaa milliä korkealla käy, mutta sen verran kohoaa että vaikka ohjaus on käännettynä niin lähtee suoraan eteenpäin.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Ja taas hajos turbo, ei noita antiikkisia ahtimia ole ilmeisesti suunniteltu isoille paineille. Nytpitäis keksiä jotain hieman nykyaikaisempaa mutkaa, olis mulla tuossa hiluxin varaahtimeksi varattu holset hx40 mutta se taitaa olla hieman turhan iso (eli ei siis mahdu).
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Turbiinitko noista hajoaa vai mikä niihin tulee?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Yleensä kompura siipi ja laakerit, järjestystä en tiedä varmaksi mutta luulen että päittäis laakeri petti ensin jonka jälkeen siipi raappas koppaan ja siitä irtos pieni pala jonka jälkeen epätaspaino kulutti loputkin laakerit.

Kuva

On siinä pieni mahdollisuus että tuo sopii lampun joutuu ottamaan pois että mahtuu ilmansuodatin :twisted:

edit: kyllä se hx40 taitaa pellin alle mennä, rupesin jo sovittelemaan pakopesiä ylhäällä hx40 oma 17 numeroinen alhaalla vasemmalla holsetin 8 numeroinen ja oikealla alhaalla garretin 0.48ar pesä joka on jo sorvattu holsetin laakeripesään sopivaksi. Nyt vain pitää päättää minkä noista asentaa, tuo garretin pesä houkuttelee siinämieles että se sopii suoraan nykyiseen pakoputkeen ja lisäksi siinä on sisäinen kohtuu iso hukkis jota ei holsetin 8 pesässä ole. 17 pesä taas on niin iso että alle 6000 olis turha toivoakaan ahtimen heräävän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Vastaa Viestiin