Jälleenmyyjällä on muuten kuulemma ruvettu sönköttämään, että eivät ainakaan vaihda mitään korin osia takuuseen, koska koneen huoltoja ei ole tehty merkkiliikkeessä
Kokemuksia Focuksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nyt on takana hieman päälle 3000 km ja ei ole ollut mitään ihmeempiä ongelmia auton kanssa. Ainoa ongelma tuli webaston kanssa, tuli nimittäin käytettyä liian paljon kyseistä laitetta ja ajoin vain pätkäajoa. Tuloksena yhtenä pakkasaamuna oli akku tyhjä, kun olin lähtemässä liikenteeseen. Kuitenkin parinkymmenen minuutin päästä akku oli "elpynyt" ja virtaa oli riittävästi käynnistymiseen. Polttoaineen kulutus näyttäisi vaihtelevan haarukassa 5,5 - 6,5 litraa satasella.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
-
Ilkimys
Turhaa sönkötystä
Täysin perätöntä sönkötystä. KAIKILLA autoliikkeillä on varmasti tiedossa, ettei huoltoja ole enää pakko tehdä merkkiliikkeissä takuun voimassa pitämiseksi.Jälleenmyyjällä on muuten kuulemma ruvettu sönköttämään, että eivät ainakaan vaihda mitään korin osia takuuseen, koska koneen huoltoja ei ole tehty merkkiliikkeessä
Re: Turhaa sönkötystä
Niin, varsinkin kun korilla on vielä erillinen pidempi takuu. Sinne se nyt kuitenkin meni, saa nähdä miten käy.Ilkimys kirjoitti:Täysin perätöntä sönkötystä. KAIKILLA autoliikkeillä on varmasti tiedossa, ettei huoltoja ole enää pakko tehdä merkkiliikkeissä takuun voimassa pitämiseksi.Jälleenmyyjällä on muuten kuulemma ruvettu sönköttämään, että eivät ainakaan vaihda mitään korin osia takuuseen, koska koneen huoltoja ei ole tehty merkkiliikkeessä
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
-
T.Ket.
Re: Turhaa sönkötystä
Liikkeillä on varmasti nuo takuuasiat tiedoissa mutta liike saattaa testata asiakaan tietoja noista, ja silloin kannattaa pysyä lujana etteivät pääse niskan päälle. Fordin huollon kanssa kannattaa tiesti olla varuillaan, ettei vaan saa mulkun mainetta, niin kuin pari vuotta sitten kävi sille tyypille joka tuli autoonsa korjauttamaan takuun piikkiinaon kirjoitti:Niin, varsinkin kun korilla on vielä erillinen pidempi takuu. Sinne se nyt kuitenkin meni, saa nähdä miten käy.Ilkimys kirjoitti:Täysin perätöntä sönkötystä. KAIKILLA autoliikkeillä on varmasti tiedossa, ettei huoltoja ole enää pakko tehdä merkkiliikkeissä takuun voimassa pitämiseksi.Jälleenmyyjällä on muuten kuulemma ruvettu sönköttämään, että eivät ainakaan vaihda mitään korin osia takuuseen, koska koneen huoltoja ei ole tehty merkkiliikkeessä
Ettei tulisi liikaa kehuttua niin näitä vikoja on erityisesti
-tärinä 80:n ja 100:n välillä vetareitten epätasapainosta johtuen
-takapyörän laakerit vaihtokunnossa jo 50000km:ssä.
-jarrusylinterivikoja
-koiranluut kolisevat (kallistuksen vakaajan päät)
-ohjaustehostimen pumppu vuotaa
-etuovien lukot reistailevat
-katon äänieristeet tippuvat päälle
-ajovalopesimien rungot halkeavat pakkasessa
-lämmityslaitteen lämmönjako epätasainen
-rekisterikilven valot täyttyvät vedellä
-keskuslukot reistailevat
-takaovet ruostuvat alaosasta
-öljyntäyttötulppa aukeaa ja moottori sylkee öljyt konetilaan.
-moottorin ohjausyksikkö sekoilee,voi ohjelmoida uudelleen
-dieselissä ruiskutusjärjestelmän vikoja
-vesipumppuvikoja
-laturivikoja
-sytytystulpat ei kestä
-jännitteensäädinvikoja
-ahtimet poksahtaa vm 200-2002 dieseleissä
.....ei Lada satakympissä
....kuin Lada satakympissä
-tärinä 80:n ja 100:n välillä vetareitten epätasapainosta johtuen
-takapyörän laakerit vaihtokunnossa jo 50000km:ssä.
-jarrusylinterivikoja
-koiranluut kolisevat (kallistuksen vakaajan päät)
-ohjaustehostimen pumppu vuotaa
-etuovien lukot reistailevat
-katon äänieristeet tippuvat päälle
-ajovalopesimien rungot halkeavat pakkasessa
-lämmityslaitteen lämmönjako epätasainen
-rekisterikilven valot täyttyvät vedellä
-keskuslukot reistailevat
-takaovet ruostuvat alaosasta
-öljyntäyttötulppa aukeaa ja moottori sylkee öljyt konetilaan.
-moottorin ohjausyksikkö sekoilee,voi ohjelmoida uudelleen
-dieselissä ruiskutusjärjestelmän vikoja
-vesipumppuvikoja
-laturivikoja
-sytytystulpat ei kestä
-jännitteensäädinvikoja
-ahtimet poksahtaa vm 200-2002 dieseleissä
Re: Turhaa sönkötystä
Juuh, taas valittivat että "osia ei vaihdeta jos ette kerran vuodessa käy", mutta oli kuitenkin kittiviat korjattu.T.Ket. kirjoitti: Liikkeillä on varmasti nuo takuuasiat tiedoissa mutta liike saattaa testata asiakaan tietoja noista, ja silloin kannattaa pysyä lujana etteivät pääse niskan päälle. Fordin huollon kanssa kannattaa tiesti olla varuillaan, ettei vaan saa mulkun mainetta, niin kuin pari vuotta sitten kävi sille tyypille joka tuli autoonsa korjauttamaan takuun piikkiin.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Nyt on Focuksella tullut ajettua rapiat 7000 km kahteen kuukauteen, polttoainetta on palanut keskimäärin siinä 5,8 litraa sadalla. Viimeaikoina hehkutulppien pimeneminen nosti kulutusta reilusti, mutta taas on asiat OK. Muuten ei mitään pahempia ongelmia, mitä nyt viimeisten kovien pakkasten aikaan oli akku tyhjä Webaston ansiosta. Ja tietysti sinä aamuna oli kiire koulutukseen... Iskarit tuntuisivat olevan pikku hiljaa tiensä päässä ja tilasin sitten KW:n iskari-jousi-madallussarjan. Hintaa sille tuli 570 euroa, mikä ei minusta ole mikään mahdoton hinta. Mikäli olisin tilannut normaalit iskarit ja kierrejouset, olisi hinta mennyt aika samoihin lukuihin.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V